איך מטפחים לומדים עצמאיים – תנ"ך חמ"ד

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • תנ"ך חמ"ד
  • מורים, רכזים וכו, מורים חדשים או ותיקים חטיבת ביניים, חטיבה עליונה

  • 13/11/2023
  • 30
אני רוצה להירשם!

אודות הקורס

האם גם אתם מרגישים שעולם ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו משנה את פניו ופוגש יעדים ואתגרים חדשים? 

בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי ולתלמידים יש נגישות גבוהה למקורות מידע, עולה הצורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.


זו ההזדמנות שלכם לצעוד קדימה ולהתמקצע בתהליך התחדשות הלמידה!

בתחום הידע שלנו חשוב לנו שהתלמידים יכירו את התנ"ך אבל גם יבנו עולם ערכי ואמוני על גביו, ויפתחו את תחושת החיבור והשייכות שלהם. 

בהשתלמות זו אנו מזמינים אתכם, מורי ומורות  התנ"ך בחמ"ד, לנסות ולהיכנס לעולם הלומד העצמאי גם ובעיקר במהלך ההוראה של שאר הנושאים בתכנית הלימודים.

הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח. 

קבלו הצצה לכמה מהסוגיות בהן יעסוק הקורס: 

  • לאלו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
  • איך יוצרים תהליכי למידה בהם התלמיד פעיל, מעורב ולוקח אחריות?
  • מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
  • איך מעריכים למידה עצמאית?

 

קהל היעד

מורים, רכזים וכו, מורים חדשים או ותיקים חטיבת ביניים, חטיבה עליונה

מטרות הקורס

  1. תכירו עקרונות ללמידה עצמאית ואת המאפיינים הייחודים לה בתנ"ך חמ"ד
  2. תלמדו ותיישמו כלים ופרקטיקות לתכנון והנחיה של למידה עצמאית במגוון היבטים.
  3. תבנו, יחד עם עמיתים,  מאגר יחידות הוראה שישלבו למידה עצמאית במגוון רמות בתנ"ך חמ"ד וגם- תחוו ותתנסו  בעצמכם כלומדים, בהיבטים שונים של למידה עצמאית כמו: ניהול וארגון זמן, התאמה לשונות לומדים, התמודדות עם חסמים, מטא קוגניציה ורפלקציה בתהליך הלמידה, קביעת מטרות, בחירה בתכנים ואופן הלמידה ועוד.

מנחת הקורס

אורלי לוי

היקף, מבנה ודרישות לגמול

  1. תיקחו חלק פעיל במפגשים הסינכרוניים (מפגשי זום במועד שנקבע ופורסם מראש) 
  2. תשלימו את המשימות ביחידות הא- סינכרוניות הכוללות לימוד תכנים, מיומנויות ופרקטיקות שונות בהוראת למידה עצמאית (עבודה עצמית בסביבת הקורס).
  3. תגישו משימת סיכום בסוף הקורס 

ההשתלמות מקנה 30 שעות לגמול עם ציון באופק חדש ובעוז לתמורה

מועד הפתיחה

  • הקורס ייפתח ב-13.11.23, כט חשוון, תשפ"ד, במשימה א- סנכרונית שתישלח ללומדים,

ובהמשך במפגש פתיחה סינכרוני שיתקיים ב-27.11.23, יד כסלו, תשפ"ד בין השעות 20:30-22:00.

  • בהתאם לנהלי  משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. כמו כן, קבלת גמול מותנית בהשלמת משימות הקורס, כולל משימת סיכום
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80% לפחות מהיקף הסילבוס של הקורס
  • אם השתתפתם בקורס זה בעבר וקיבלתם ציון סופי מעל 60, לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול)