איך מטפחים לומדים עצמאיים? – גאוגרפיה אדם וסביבה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • גאוגרפיה אדם וסביבה
  • מורים לגאוגרפיה אדם וסביבה בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה

  • 19/10/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

מתי יצא לכם לאחרונה לתת לתלמידיכם להיות לומדים עצמאיים? האם זה בכלל אפשרי?                                           

האם גם אתם מרגישים שעולם ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו משנה את פניו ופוגש יעדים ואתגרים חדשים? בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי ולתלמידים יש נגישות גבוהה למקורות מידע, עולה הצורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.

בתחום הידע שלנו התלמידים והמורים נפגשים עם המיומנויות הנדרשות ללמידה עצמאית, בשלבים שונים של הלמידה ובמגוון נושאים, בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה, החל מלמידה באמצעות מפות, גרפים וטקסטים שונים עד ללמידה בדרך החקר באמצעות כלי הסייבר הגאוגרפי. 

בהשתלמות זו אנו מזמינים אתכם, מורי ומורות גאוגרפיה אדם וסביבה, לנסות ולהיכנס לעולם הלומד העצמאי במהלך ההוראה!

הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח. 

קבלו הצצה לכמה מהסוגיות בהן יעסוק הקורס: 

  • לאלו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
  • איך יוצרים תהליכי למידה בהם התלמיד פעיל, מעורב ולוקח אחריות?
  • מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
  • איך מעריכים למידה עצמאית?

לצפייה בסרטון הקורס

מה תרוויחו מהשתתפות בקורס?

  1. תכירו עקרונות ללמידה עצמאית ואת המאפיינים הייחודים לה בתחום הדעת. 
  2. תלמדו ותיישמו כלים ופרקטיקות לתכנון והנחיה של למידה עצמאית במגוון היבטים.
  3. תבנו, יחד עם עמיתים,  מאגר יחידות הוראה שישלבו למידה עצמאית במגוון רמות בתחום הדעת.
  4. וגם- תחוו ותתנסו כלומדים, בהיבטים שונים של למידה עצמאית כמו: ניהול וארגון זמן, התאמה לשונות לומדים, התמודדות עם חסמים, מטה-קוגניציה ורפלקציה בתהליך הלמידה, קביעת מטרות, בחירה בתכנים ואופן הלמידה ועוד.

מנחת הקורס

חניתה ברעם

איך תהיו זכאים לגמול?

  1. תיקחו חלק פעיל במפגשים הסינכרוניים (מפגשי זום במועד שנקבע ופורסם מראש). 
  2. תשלימו את המשימות ביחידות הא- סינכרוניות הכוללות לימוד תכנים, מיומנויות ופרקטיקות שונות בהוראת למידה עצמאית (עבודה עצמית בסביבת הקורס).
  3. תגישו משימת סיכום בסוף הקורס. 

ההשתלמות מקנה 30 שעות לגמול עם ציון באופק חדש ובעוז לתמורה

מה עוד חשוב שתדעו?

  • הקורס ייפתח ב-19.10.22 , כ"ד תשרי, תשפ"ג, במשימה א- סנכרונית שתישלח ללומדים.
  • ובהמשך במפגש פתיחה סינכרוני שיתקיים ב-2.11.2 , ח' חשוון, תשפ"ג, בשעה 20:00.
  • בהתאם לנהלי  משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. כמו כן, קבלת גמול מותנית בהשלמת משימות הקורס, כולל משימת סיכום
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80% לפחות מהיקף הסילבוס של הקורס