איך מטפחים לומדים עצמאיים? – היסטוריה ממלכתי

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • היסטוריה ממלכתי
  • מורים, רכזים, מורים חדשים או ותיקים בעל יסודי

  • 19/10/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

אם היו לכם 3 משאלות כמורי מח"ר – היסטוריה, נכון שאחת מהם הייתה לדעת איך מטפחים לומד עצמאי ?  והשניה לעשות  איתי השתלמות ?                                             

האם גם אתם מרגישים שעולם ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו משנה את פניו ופוגש יעדים ואתגרים חדשים? בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי ולתלמידים יש נגישות גבוהה למקורות מידע, עולה הצורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.
זו ההזדמנות שלכם לצעוד קדימה ולהתמקצע בתהליך התחדשות הלמידה!

בתחום הידע שלנו התלמידים והמורים נפגשים עם המיומנויות הנדרשות ללמידה עצמאית, בעיקר ביחידת החקר (היחידה החמישית). בהשתלמות זו אנו מזמינים אתכם, מורי ומורות מדעי החברה לנסות ולהיכנס לעולם הלומד העצמאי גם ובעיקר במהלך ההוראה של שאר הנושאים בתכנית הלימודים!

את הרפורמה נלמד יחד ונלמד איך ליישם את המיומנויות והידע תוך כדי הל"ה – הוראה למידה והערכה.

הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח. 

קבלו הצצה לכמה מהסוגיות בהן יעסוק הקורס: 

  • לאלו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
  • איך יוצרים תהליכי למידה בהם התלמיד פעיל, מעורב ולוקח אחריות?
  • מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
  • איך מעריכים למידה עצמאית?

מה תרוויחו מהשתתפות בקורס?

  1. תכירו עקרונות ללמידה עצמאית ואת המאפיינים הייחודים לה בהיסטוריה ממלכתי.
  2. תלמדו ותיישמו כלים ופרקטיקות לתכנון והנחיה של למידה עצמאית במגוון היבטים.
  3. תבנו, יחד עם עמיתים,  מאגר יחידות הוראה שישלבו למידה עצמאית במגוון רמות בהיסטוריה ממלכתי.
  4. וגם- תחוו ותתנסו  בעצמכם כלומדים, בהיבטים שונים של למידה עצמאית כמו: ניהול וארגון זמן, התאמה לשונות לומדים, התמודדות עם חסמים, מטא קוגניציה ורפלקציה בתהליך הלמידה, קביעת מטרות, בחירה בתכנים ואופן הלמידה ועוד.

מנחת הקורס

אילנית אזרועל כהן

איך תהיו זכאים לגמול?

  1. תיקחו חלק פעיל במפגשים הסינכרוניים (מפגשי זום במועד שנקבע ופורסם מראש) 
  2. תשלימו את המשימות ביחידות הא- סינכרוניות הכוללות לימוד תכנים, מיומנויות ופרקטיקות שונות בהוראת למידה עצמאית (עבודה עצמית בסביבת הקורס).
  3. תגישו משימת סיכום בסוף הקורס .

ההשתלמות מקנה 30 שעות לגמול עם ציון באופק חדש ובעוז לתמורה

מה עוד חשוב שתדעו?

  • הקורס ייפתח ב-19.10.22 , כד' בתשרי, תשפ"ג, במשימה א- סנכרונית שתישלח ללומדים.
  • ובהמשך במפגש פתיחה סינכרוני שיתקיים ב-2.11.22 , ח' בחשוון, תשפ"ג.
  • בהתאם לנהלי  משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. כמו כן, קבלת גמול מותנית בהשלמת משימות הקורס, כולל משימת סיכום.
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80% לפחות מהיקף הסילבוס של הקורס.