איך מטפחים לומדים עצמאיים? – מדעי הסביבה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • מדעי הסביבה
  • מורים למדעי הסביבה

  • 22/12/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

האם גם אתם מרגישים שעולם ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו משנה את פניו ופוגש יעדים ואתגרים חדשים? בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי ולתלמידים יש נגישות גבוהה למקורות מידע, עולה הצורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.
זו ההזדמנות שלכם לצעוד קדימה ולהתמקצע בתהליך התחדשות הלמידה!

בתחום הידע שלנו התלמידים והמורים נפגשים עם המיומנויות הנדרשות ללמידה עצמאית, בעיקר ביחידת החקר )היחידה
החמישית(. בהשתלמות זו אנו מזמינים אתכם, מורי ומורות מדעי הסביבה לנסות ולהיכנס לעולם הלומד העצמאי גם ובעיקר במהלך ההוראה של שאר הנושאים בתוכנית הלימודים! המורה הפך להיות מלווה ושותף בתהליך ההוראה באמצעות
מכשרי הקצה. בהשתלמות זו, נכיר שיטות הוראה שתורגלו והוכתרו בהצלחה יתרה, בהוראת מדעי הסביבה.
המיקוד יכלול טכניקות של תקשורת מבוססת כלים טכנולוגים חינמיים האהובים על תלמידים ומחברים אותם לתחום הנלמד, מגבירים את המוטיבציה והעניין ומאפשרים למידה פורייה.

הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח.

קבלו הצצה לכמה מהסוגיות בהן יעסוק הקורס: 

  • לאלו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
  • איך יוצרים תהליכי למידה בהם התלמיד פעיל, מעורב ולוקח אחריות?
  • מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
  • איך מעריכים למידה עצמאית?

מה תרוויחו מהשתתפות בקורס?

  1. תכירו עקרונות ללמידה עצמאית ואת המאפיינים הייחודים לה במדעי הסביבה.
  2. תלמדו ותיישמו כלים ופרקטיקות לתכנון והנחיה של למידה עצמאית במגוון היבטים.
  3. תבנו, יחד עם עמיתים מאגר יחידות הוראה שישלבו למידה עצמאית במגוון רמות במדעי הסביבה.
  4. וגם- תחוו ותתנסו בעצמכם כלומדים, בהיבטים שונים של למידה עצמאית כמו: ניהול וארגון זמן, התאמה לשונות לומדים, התמודדות עם חסמים, מטא קוגניציה ורפלקציה בתהליך הלמידה, קביעת מטרות, בחירה בתכנים ואופן הלמידה ועוד.

מטרות הקורס

  1. הכרת עקרונות ללמידה עצמאית
  2. הכרת המאפיינים הייחודים ללמידה עצמאית במדעי הסביבה
  3. הבנת החשיבות והתועלת של שילוב למידה עצמאית בהוראת מדעי הסביבה
  4. יישום כלים לתכנון והנחיה של למידה עצמאית
  5. בניית יחידות הוראה שישלבו למידה עצמאית במגוון רמות בהוראת מדעי הסביבה

מנחה הקורס

מוסטפא עוסמאן

איך תהיו זכאים לגמול?

  1. תיקחו חלק פעיל במפגשים הסינכרוניים (מפגשי זום במועד שנקבע ופורסם מראש)
  2. תשלימו את המשימות ביחידות הא- סינכרוניות הכוללות לימוד תכנים, מיומנויות ופרקטיקות שונות בהוראת למידה עצמאית (עבודה עצמית בסביבת הקורס).
  3. תגישו משימת סיכום בסוף הקורס.

מה עוד חשוב שתדעו?

  • הקורס ייפתח ב-22.12.22.
  • ההשתלמות מקנה 30 שעות לגמול עם ציון באופק חדש/ עוז לתמורה.
  • בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור.כמו כן, קבלת הגמול מותנית בהשלמת 80% לפחות ממשימות הקורס וכן בהגשת משימת סיכום ההשתלמות.
  • אם השתתפתם בקורס זה בעבר וקיבלתם ציון סופי מעל 60, לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).