איך מטפחים לומדים עצמאיים? – תיאטרון

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • תיאטרון
  • מורים.ות, רכזים.ות וכו, מורים.ות חדשים.ות או ותיקים.ות בעל יסודי

  • 11/09/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

שמתם.ן לב שעולם התיאטרון, הלמידה וההערכה, היצירה וההנחיה משנים את פניהם ופוגשים יעדים ואתגרים חדשים? בעולם של ידע מרובה ודינמי בו החיים, הלמידה והיצירה מתקיימים במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו.ה מקור הידע הבלעדי ולתלמידינו יש נגישות גבוהה למקורות השראה וידע, עולה הצורך לטיפוח מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות והנעה, יצירתיות ואהבת הלמידה.
זו ההזדמנות שלנו לצעוד קדימה ולהתמקצע בתהליך התחדשות הלמידה!

בתחום התיאטרון ובעיקר בהנחיית פרויקטים קבוצתיים אנו מגלים.ות את הצורך במתן הכלים ללימוד עצמאי בתהליך החקר היצירתי ובתיעודו, ובהעמקה סדנאית של תהליכי ניסוי ותהיה. אני מזמינה אתכם.ן , מורי ומורות תיאטרון לנסות ולהיכנס לעולם הלמידה העצמאית גם ובעיקר במקביל למהלך ההוראה השנתי. 

פרט למפגשים הסינכרוניים ביצוע יחידות הלימוד מתבצע בניהול לו"ז אישי – עצמאי ובליווי אישי של מנחת ההשתלמות במידת הצורך. יחידות הלימוד הן בחירה אישית של הלומד.ת מתוך היצע יחידות קיים. 

הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח. 

קבלו הצצה לכמה מהסוגיות בהן יעסוק הקורס: 

  • מהן המיומנויות הנדרשות ללמידה עצמאית?
  • מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
  • איך ליצור תהליכי למידה מערבים ופעילים?
  • כיצד נקדם אחריות של הלומדים והלומדות על תהליך הלמידה והיצירה?
  • איך נעריך למידה עצמאית?

מה תרוויחו מהשתתפות בקורס?

  1. תכירו עקרונות ללמידה עצמאית ואת המאפיינים הייחודים לה בתיאטרון
  2. תלמדו ותיישמו כלים ופרקטיקות לתיכנון והנחיה של למידה עצמאית במגוון היבטים.
  3. תבנו, יחד עם עמיתים.ות,  מאגר יחידות הוראה המשלבות למידה עצמאית במגוון רמות בתיאטרון.
  4. וגם- תחוו ותתנסו  באופן אישי בהיבטים שונים של למידה עצמאית כמו: ניהול וארגון זמן, התאמה לשונות הלומדים.ות, התמודדות עם חסמים, מטא קוגניציה ורפלקציה בתהליך הלמידה, קביעת מטרות, בחירה בתכנים ואופן הלמידה ועוד.

מנחת הקורס

רקפת רובין

מהם תנאי הזכאות לגמול?

  1. לקיחת חלק פעיל במפגשים הסינכרוניים (מפגשי זום במועד שנקבע ופורסם מראש) 
  2. השלמת המשימות ביחידות הא- סינכרוניות הכוללות לימוד תכנים, מיומנויות ופרקטיקות שונות בהוראת למידה עצמאית (עבודה עצמית בסביבת הקורס).
  3. הגשת משימת סיכום בסוף הקורס.

מה עוד חשוב שתדעו?

  • הקורס ייפתח ב-11.09.22 , טו באלול, תשפ"ב, במשימה א- סנכרונית שתישלח למשתלמים והמשתלמות.
  • ובהמשך במפגש פתיחה סינכרוני שיתקיים ב-19.10.22 , כד תשרי, תשפ"ג.
  • ההשתלמות מקנה 30 שעות לגמול עם ציון באופק חדש ובעוז לתמורה.
  • בהתאם לנהלי  משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. כמו כן, קבלת גמול מותנית בהשלמת משימות הקורס, כולל משימת סיכום
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80% לפחות מהיקף הסילבוס של הקורס
  • אם השתתפת בקורס זה בעבר וקיבלת ציון סופי מעל 60, לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).