פדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק – עברית לדוברי ערבית – מחזור שני

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • עברית לדוברי ערבית
  • מורים לעברית בחברה הערבית

  • 08/11/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד", מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעבר התאמה מיוחדת לכל תחום דעת. הקורס בהובלת האגף לפיתוח פדגוגי של המזכירות הפדגוגית, צוות המקצוע וצוות מטח.

התקופה האחרונה מעמתת אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו. המורים נמצאים כיום על רצף רחב בנושא ההתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק.

הקורס הנוכחי מציע ללומדים ללמוד ולהתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת גם שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר.

 בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק:

  • בציר הפדגוגינעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק.
  • בציר הטכנולוגינלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
  • בציר החברתי-רגשינתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלו כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים.

 הקורס בנוי משני חלקים עיקריים:

  1. החלק הראשון יהיה מובנה מראש ויבסס את העקרונות העומדים בבסיס הלמידה המעורבת. בחלק זה יהיו שלוש יחידות סינכרוניות (מפגש פתיחה – מפגש אמצע ומפגש סיכום)
  2. החלק השני יהיה דינמי ומודולרי, ויאפשר לכל לומד ולומדת לבחור את התכנים בהתאם לצרכים של כל מורה במקום בו הוא נמצא.

 הקורס יתכתב וייגע בהיבטים שונים הקשורים לעבודתו של המורה לעברית בחברה הערבית ולתכנית הלימודים בתחום, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.

מטרות הקורס

  • "הכשרת הלבבות" ללמידה מרחוק וללמידה מעורבת.
  • פיתוח חוסן לשימוש בלמידה מרחוק מעורבת גם בזמן שגרה.
  • פיתוח תפיסה אג'ילית (זמישה – זריזה וגמישה) של מורים כלפי הלמידה.
  • פיתוח היכולת לזהות נכון צורך פדגוגי ו/או דידקטי שעולה מתוך המציאות החדשה ולהתאים לו מענה ספציפי באופן גמיש.
  • פיתוח היכולת להעריך את המענה ולשפר אותו.

קהל היעד

מורים לעברית בחברה הערבית

מנחת הקורס

ד"ר עביר ח'לאילה

היקף הקורס

הקורס הינו בהיקף של 30 שעות עם ציון, מוכר לאופק חדש ו/או עוז לתמורה.

דרישות לקבלת גמול

  • יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי הקורס: במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות הא- סינכרוניות (עבודה עצמית באתר הקורס).
  • השתתפות בפורומים ובקבוצות דיון בסביבת הקורס.
  • בתום ההשתלמות יש להגיש מטלת סיכום.
  • קבלת גמול מותנית בהשלמת 80% לפחות ממשימות הקורס.

מה עוד חשוב שתדעו?

המפגשים הסינכרוניים יתקיימו במועדים הבאים:

-מפגש הפתיחה יתקיים ביום ג', 8.11.2022 בין השעות 20:00-21:30
-מפגש האמצע יתקיים ביום ג', 20.12.2022 בין השעות 20:00-21:30
-מפגש הסיכום יתקיים ביום ג', 21.3.2023 בין השעות 20:00-21:30