פדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק – כימיה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • כימיה
  • מורים לכימיה בעל יסודי

  • 25/10/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד",  מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעובר התאמה  מיוחדת  לכל תחום .

הקורס בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

השנה וחצי האחרונות מעמתות אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו. אנו, המורים, נמצאים כיום על רצף רחב בנושא ההתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק.

הקורס הנוכחי מציע ללומדים ללמוד ולהתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר.

בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנו-פדגוגי והציר החברתי-רגשי.

  • הציר הפדגוגי – בו נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק.
  • טכנו-פדגוגיה – נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
  • למידה חברתית-רגשית – נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלה כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים.

הקורס יגע בהיבטים שונים הקשורים לעבודתו של המורה לכימיה  ולתכנית הלימודים בתחום, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים ומאגר תוצרים היעילים לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.

מטרות הקורס

  • "הכשרת הלבבות" ללמידה מרחוק וללמידה מעורבת
  • פיתוח חוסן לשימוש בלמידה מרחוק ומעורבת גם בזמן שגרה
  • פיתוח היכולת לזהות נכון צורך פדגוגי ו/או דידקטי שעולה מתוך המציאות החדשה ולהתאים לו מענה ספציפי באופן גמיש
  • פיתוח היכולת להעריך את המענה ולשפר אותו.

קהל היעד

מורים.ות לכימיה בחטיבת ביניים וחטיבה עליונה

מנחות הקורס

הדס אהרוני ודפנה ים

היקף הקורס

הקורס הינו בהיקף של 30 שעות, מוכר לאופק חדש ו/או עוז לתמורה (גמול עם ציון).

מבנה הקורס

ההשתלמות נבנית על פי החלטת המשתלם. קיימות שלוש אפשרויות:

  • המשתלם יכול לבחור אלו יחידות ללמוד מתוך המבחר הקיים, לצבור נקודות ביחידות א-סינכרוניות בלבד, ולהגיע ל-30 שעות. במצב זה כל ההשתלמות הינה מקוונת וא-סינכרונית.
  • המשתלם יכול להשתתף בתוכנית המפגשים המצורפת ולהגיע ל 30 שעות. במקרה זה כל ההשתלמות מקוונת, ומחולקת למפגשים סינכרונים וא-סינכרונים.
  • המשתלם יכול לשלב בין שתי האפשרויות. להשתתף בחלק מהמפגשים הסינכרונים, וגם לבחור יחידות א-סינכרוניות על פי בחירתו, מתוך המבחר המוצע. בכל יחידה המשתלם צובר נקודות ומגיע למינימום של 30 שעות.

דרישות לקבלת גמול

  • יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי הקורס: במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות הא- סינכרוניות (עבודה עצמית באתר הקורס).
  • השתתפות בפורומים ובקבוצות דיון בסביבת הקורס.
  • בתום ההשתלמות יש להגיש מטלת סיכום
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80%

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ב-25/10/2022 במפגש סינכרוני.