בניית משימות הערכה בתנ"ך לבתי הספר היסודיים בחמ"ד

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • תנך ממ"ד
  • מורים, רכזי תנ"ך ומדריכי תנ"ך בבתי יסודי חמ"ד

  • 19/04/2017
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

לימוד תנ"ך מתוך נקודת חיבור פנימית והפנמה של ערכים הוא אחת המטרות החשובות ביותר בהוראת התנ"ך בכיתות.
אחת הדרכים ליצירת חיבור כזה היא מפגש בלתי אמצעי של התלמיד עם הכתובים. תהליך כזה, כשהוא מכוון על ידי המורה, יוצר חקר, גילוי וקניין של הלימוד בנפשו של הלומד. אחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות למידה מבוססת פרויקטים – למידה במהלכה התלמיד  נפגש עם פסוקי התורה,  לומד אותם ומפיק מהם תוצר. כדי להנגיש את הלמידה הזו לכל הכיתות אנו מפתחים את משימות ההערכה – כל משימה כזו מאפשרת תהליך של למידה מבוססת פרויקטים בה הלומד מונחה ליצירת תוצר בעקבות עיון והעמקה בפסוקים בהם בחר המורה.
בקורס נלמד את העקרונות המנחים למידה מבוססת פרויקטים, נתאים אותם לתלמידי בית הספר היסודי, נלמד להשתמש בצורה מיטבית במשימות הערכה הקיימות ולבנות משימות הערכה נוספות.

קהל היעד

מורים, רכזי תנ"ך ומדריכי תנ"ך ביסודי, חמ"ד.

מטרות הקורס

1. חשיפה לעקרונות ולמושגים העומדים בבסיסה של למידה מבוססת פרויקטים ועל האופן שבו היא באה לידי במשימות ההערכה בתנ"ך.
2. התנסות כלומדים בהתמודדות וניתוח משימות הערכה.
3. התנסות כמורים בבניית משימות ההערכה.
4. הקניית כלים להערכה ובניית מחוון להערכת תוצרים של תלמידים על פי משימות הערכה.

מנחה הקורס

נעמה טורם

היקף הקורס

  • מפגש אחדפנים אל פנים שיערך במטח.
  • 4 מפגשים סינכרוניים  – ברשת האינטרנט בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. במפגשים אלה חלה חובת שימוש במיקרופון ואוזניות / רמקולים. לא ניתן להאזין למפגשים מבלי לקחת בהם חלק פעיל.
  • 4  מפגשים א סינכרוניים – משימות אותן מבצעים המשתלמים בתווכי תאריכים ידועים מראש, ברשת האינטרנט בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל.

 

דרישות הקורס

הקורס מוכר לגמול לאופק חדש, לקבלת 30 שעות לגמול עם ציון יש:
1. להשתתף במפגש "פנים אל פנים"
2. להקשיב לכל ההרצאות באופן סינכרוני (בזמן אמת).
3. לקרוא את חומרי הלמידה באתר ההשתלמות ולבצע את המשימות.

מועד הפתיחה

מועד הפתיחה של הקורס יהיה במפגש סינכרוני שיתקיים ביום ד' כ"ג בניסן, 19 באפריל 2017 בין השעות 20:30-22:00.