הקורס הינו במודל" איחוד מול ייחוד " בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח, פותח במטרה לסייע למורים ברכישת כלים להתמודדות עם רפורמת ההכלה וההשתלבות וכן, מקנה למורים כלים טכנולוגיים ואחרים ללמד בכיתה הטרוגנית ולתת מענה לשונות בקרב התלמידים בתקופה מורכבת זו, כשנדרשת למידה היברידית אבל לא רק. בנוסף, הקורס מקנה למורים כלים ליישום של הוראת מיומנויות החשובות לפיתוח התלמיד כ"לומד העצמאי".
בקורס נכיר כלים טכנולוגיים חדשניים, מגוונים ומעשיים לשימוש בכיתה במהלך שיעור פרונטלי, או במהלך שיעור מקוון סינכרוני ואף נבנה מהלכי שיעור להוראה א-סינכרונית.
תפקידו של המורה לפיזיקה, הינו להקנות לתלמידים גם מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, לפתח אצל התלמידים מיומנויות חשובות לכל תהליך למידה שיעברו, הכל תוך חיבור ושימוש בעולם הטכנולוגי ולסביבתם הטבעית. בקורס נלמד שגרות חשיבה, אסטרטגיות למידה ונקבל כלים להקניית מיומנויות שיאפשרו תיווך מיטבי של התכנים בפיזיקה תוך שימוש בכלים הטכנולוגיים ללימוד חווייתי.