השתלמות בגרויות עתירות מדיה – ביולוגיה תשפ"ה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ביולוגיה במודל "איחוד מול ייחוד"
  • הקורס בשפה העברית, מיועד למורי הביולוגיה המלמדים בתיכון בחינוך הממלכתי. יכולים להצטרף רק מורים המגישים את תלמידיהם לשאלון העיוני, בשנת לימודים נוכחית זו – תשפ"ה.

    קורס מקביל מתקיים בשפה הערבית ומיועד למורים המגישים את תלמידיהם בערבית. השתתפות המורה בקורס היא תנאי להגשת התלמידים לבחינת הבגרות עתירת המדיה.

  • 01/12/2024
  • 30
אני רוצה להירשם!

אודות הקורס

המזכירות הפדגוגית מובילה זה מספר שנים מהלך של הפעלת בחינות בגרות מתוקשבות עתירות מדיה. מטרת המעבר מהערכה של מבחן בגרסת הנייר להערכה עתירת מדיה היא לעודד שימוש מיטבי בטכנולוגיה, בלמידה ובהוראה. הקורס הינו קורס במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח.

הבחינות עתירות המדיה מזמנות למידה רב חושית, חווייתית ורלוונטית ללומדים. הן מתבצעות על בסיס תכנית הלימודים הרגילה, אולם נערכות על גבי המחשב בפלטפורמה דיגיטלית (iTest). הבחינות משלבות פריטים עתירי מדיה כגון סרטונים, הדמיות, אנימציות, אינפוגרפיקה ומדיה ויזואלית וקולית.

בכל שלב במהלך השנה יוכלו המורים לבחור באיזו גרסה להגיש את תלמידיהם לבחינת הבגרות – גרסת נייר (שאלון 043381) או גרסה עתירת מדיה (043387).

מה תרוויחו מהשתתפות בקורס?

  1. לעודד שימוש מיטבי בפדגוגיה דיגיטלית בלמידה, הוראה והערכה. ולקדם הערכה מיטבית מרחוק.
  2. לימוד מיומנויות ייחודיות להוראה עתירת מדיה
  3. היכרות עם הבחינה עתירת המדיה, בחינה המחליפה את הבחינה העיונית הכתובה.
  4. הכרת מערכת ה-iTest.
  5. הכנת המורים לביצוע בחינות הבגרות עתירות המדיה, הן מהצד הפדגוגי והן מהצד הטכנולוגי.

קהל היעד של הקורס

הקורס בשפה העברית, מיועד למורי הביולוגיה המלמדים בתיכון בחינוך הממלכתי. יכולים להצטרף רק מורים המגישים את תלמידיהם לשאלון העיוני, בשנת לימודים נוכחית זו – תשפ"ה.
קורס מקביל מתקיים בשפה הערבית ומיועד למורים המגישים את תלמידיהם בערבית.
השתתפות המורה בקורס היא תנאי להגשת התלמידים לבחינת הבגרות עתירת המדיה.

מנחות הקורס

גילת שלמה

היקף הקורס ודרישות לקבלת גמול

הקורס בהיקף של 30 שעות גמול עם ציון ומוכרות לגמול בעוז לתמורה.

תהליך הלמידה מקוון ומלווה בסביבת למידה. חלק במפגשים סינכרוניים וחלקם א-סינכרוניים.
הקורס מחולק ליחידות לימוד סינכרוניות, משימות לביצוע ותרגולים. תוך שילוב הכרות ותרגול הבחינה עתירת המדיה עם התלמידים בפועל בבית הספר.

לצורך קבלת הגמול יש להירשם במערכת "מצפן" בהתאם להנחיות שתקבלו לאחר התשלום.

איך תהיו זכאים לגמול?

  1. תירשמו במערכת "מצפן" בהתאם להנחיות שתקבלו לאחר התשלום (באמצעות כפתור "אני רוצה להירשם" בעמוד זה).
  2. תיקחו חלק פעיל במפגשים הסינכרוניים (מפגשי זום בתאריכים הכתובים בסילבוס) ותשלימו את המשימות ביחידות הא-סינכרוניות (עבודה עצמית בסביבת הקורס).
  3. תגישו משימת סיכום בסוף הקורס ותקבלו ציון עובר

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח במשימה א-סינכרונית בתאריך 1.12.24, כז' בחשוון התשפ"ה.

מפגש הפתיחה הסינכרוני הראשון יתקיים ביום רביעי, בתאריך 4.12.2024 ג' בכסליו התשפ"ה.

סילבוס

תכנית הקורס המפורטת מצורפת

חשוב לדעת

ניתן להירשם ולהשתתף בהשתלמות רק אם אתם מגישים לבחינת הבגרות העיונית בביולוגיה בתשפ"ה, ורק אם תשתיות המחשוב בבית הספר בו אתם מלמדים ערוכות להיבחנות בבחינה עתירת המדיה.
קבלת הגמול מותנית ברישום במערכת "מצפן" ובעמידה בדרישות הקורס, כלומר השלמת 80% לפחות ממשימות הקורס וכן בהגשת משימת סיכום.