בחינות בגרות עתירות מדיה – כימיה – תשפ"ה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • כימיה במודל "איחוד מול ייחוד"
  • הקורס מיועד למורי הכימיה המלמדים בתיכון בחינוך הממלכתי/בכל המגזרים, המעוניינים להגיש את תלמידיהם בפעם הראשונה לבחינת הבגרות עתירת המדיה בתשפ"ה. השתתפות המורה בקורס היא תנאי להגשת התלמידים לבחינת הבגרות עתירת המדיה.

  • 08/12/2024
  • 30
אני רוצה להירשם!

אודות הקורס

שימו לב! ההרשמה בטופס זה היא לצורך שריון מקום בלבד. כדי להשתתף בקורס ולקבל גמול השתלמות (בכפוף להשלמת דרישות הקורס) תידרשו לבצע רישום נוסף במערכת "מצפן". הודעה על כך תימסר בנפרד.

המזכירות הפדגוגית מובילה זה מספר שנים מהלך של פיתוח והפעלת בחינות בגרות מתוקשבות עתירות מדיה. מטרת המעבר להערכה עתירת מדיה היא לעודד שימוש מיטבי בטכנולוגיה בלמידה ובהוראה. הקורס הינו קורס במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח.

הבחינות עתירות המדיה מזמנות למידה רב חושית, חווייתית ורלוונטית ללומדים. הן מתבצעות על בסיס תכנית הלימודים הרגילה, אולם נערכות על גבי פלטפורמה דיגיטלית (iTest). הבחינות משלבות פריטים עתירי מדיה כגון סרטונים, טבלאות השוואה, סימולציות, אינפוגרפיקה ומדיה ויזואלית וקולית. תרגול התלמידים לקראת הבחינה מתבצע בסביבת MYTESTBOX. גם השנה מורי הכימיה יוכלו לבחור איך להגיש את תלמידיהם לבחינת הבגרות – בגרסת נייר או בגרסה עתירת מדיה.

מטרות הקורס

1. עידוד שימוש מיטבי בפדגוגיה דיגיטלית בלמידה, הוראה והערכה.

2. שימוש באופן ביקורתי בפדגוגיה דיגיטלית.

3. קידום הערכה מיטבית מרחוק.

4. הכנת המורים לביצוע בחינות הבגרות עתירות המדיה, הן מהצד הפדגוגי והן מהצד הטכנולוגי.

5. לימוד מיומנויות ייחודיות להוראה עתירת מדיה

6. היכרות עם הבחינה עתירת המדיה –בחינה המחליפה את הבחינה העיונית הכתובה

7. הכרה, תרגול ושימוש בסביבת MYTESTBOX.

8. הכרת מערכת ה-iTest

9. ביצוע סדנאות ליצירת פעילויות מקוונות בסביבת MYTESTBOX

קהל היעד

הקורס מיועד למורי הכימיה המלמדים בתיכון בחינוך הממלכתי/בכל המגזרים, המעוניינים להגיש את תלמידיהם בפעם הראשונה לבחינת הבגרות עתירת המדיה בתשפ"ה. השתתפות המורה בקורס היא תנאי להגשת התלמידים לבחינת הבגרות עתירת המדיה.

נושאי הקורס

הקורס יכלול את הנושאים הבאים:

  1. חדשנות פדגוגית וטכנולוגית: שילוב אוריינויות דיגיטליות.
  2. הערכה דיגיטלית: היכרות עם בחינות עתירות מדיה.
  3. הוראה, למידה והערכה באמצעות מדיה דיגיטלית: סימולציות, אנימציות, סירטונים מצגות ועוד.
  4. כתיבת שאלות עתירות מדיה ומחווני הערכה.
  5. היכרות והתנסות עם כלי לכתיבת בחינות עתירות מדיה-MyTestBox .
  6. היכרות והתנסות עם כלי לכתיבת תשובות בכימיה- הסימולטור הכימי.

מנחות הקורס

פלדנקרייז ענת ושינפלד עדינה

היקף הקורס ודרישות לקבלת גמול

הקורס בהיקף של 30 שעות גמול עם ציון ומוכרות לגמול בעוז לתמורה. תהליך הלמידה מקוון ומתקיים בקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. חלק במפגשים סינכרוניים וחלקם א-סינכרוניים. הקורס מחולק ליחידות לימוד הכוללות חומר תיאורטי, משימות לביצוע ותרגולים. תוך שילוב הכרות ותרגול הבחינה עתירת המדיה. לקבלת 30 שעות לגמול עם ציון יש לבצע את כל המשימות באתר הקורס, כולל משימת הסיכום.

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח במפגש סינכרוני בתאריך-8.12.2024

חשוב לדעת

על פי דרישות משרד החינוך, קבלת גמול מותנית בהשתתפות פעילה בכל הקורס ובהשלמת כל משימות הקורס (מפגשים סינכרוניים, יחידות א-סינכרוניות ומשימת סיכום).

איך תהיו זכאים לגמול?

1. תירשמו במערכת "מצפן" בהתאם להנחיות שתקבלו לאחר התשלום (באמצעות כפתור "אני רוצה להירשם" בעמוד זה).

2. תיקחו חלק פעיל במפגשים הסינכרוניים (מפגשי זום בתאריכים הכתובים בסילבוס) ותשלימו את המשימות ביחידות הא-סינכרוניות (עבודה עצמית בסביבת הקורס).

3. תגישו משימת סיכום בסוף הקורס ותקבלו ציון עובר

 

אני מאשר/ת כי השתתפותי בקורס מותנית בהרשמה במערכת "מצפן"