החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • 15 שעות
  • מורים בתכנית היל"ה

  • 06/02/2019
  • 15
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

מהי למידה מאתגר לתוצר?

דמיינו שיעור בו ההוראה-למידה דינמית, התלמידים עובדים על אתגרים ובעיות המעניינים ומסקרנים אותם, הם "חוקרים" לומדים ומלמדים.

האתגרים מחברים בין נקודות הענין של הלומדים לחומר הלימוד בדרך יצירתית וייחודית לכל לומד.

תוך כדי הלמידה הם יוצרים תוצר ובסוף התהליך מציגים אותו. זה יכול להיות  דגם, משחק, ציור, תערוכה,  תוצר דיגיטלי  וכדומה.

הידעתם שיש כ-100 סוגים שונים של תוצרים?

בתהליך הלמידה מתבצעת  הערכה חלופית שנבנתה בהתאמה אישית לכישוריו של הלומד.

בסוף הלמידה נערכת רפלקציה.

למידה מבוססת תוצר מבוססת על עקרונות PBL (למידה מבוססת פרוייקטים).

יתרונות הלמידה מאתגר לתוצר

  • בלמידה מבוססת פרויקטים התלמידים מעורבים בתהליך הלמידה.
  • הלמידה פעילה והתלמידים מפתחים מיומנויות חשיבה, מיומנויות למידה, מיומנויות תקשורת ושיתוף פעולה בין התלמידים.
  • למידה מבוססת פרויקטים מפתחת בקרב התלמידים ביטחון ותחושת מסוגלות.
  • שימוש בהערכה חלופית מזמן לכל לומד חוויה של הצלחה ומציאת הכישורים האישיים שלו.
  • המוטיבציה והמעורבות בלמידה גבוהות יותר ונמצא קשר ישיר להישגים לימודיים.
  • הנאה, עניין וכיף גדול.

מדוע היא מתאימה לתלמידי קידום נוער היל"ה?

  • בתוכנית היל"ה קיימת גמישות רבה וניתן להתאים לכל תלמיד את התהליך האישי שלו
  • ניתן לשלב הוראה בתחומים שונים (במיוחד במקצועות ל 10 שנ"ל) ולהעשיר את נקודת המבט של הלומד
  • הוראה מותאמת אישית מאפשרת לפתח דיאלוג מורה – תלמיד ומרחיבה את השיח התרבותי ביניהם
  • דרך הוראה כזאת מאפשרת גיוון רב בדרכי הוראה ונותנת מענה לסגנונות למידה שונים
  • חווית הלמידה הופכת לחוויה מצמיחה ומחזקת
  • בתהליך ההוראה האישי נוצר קשר משמעותי בין הלומד למורה שמחזקת תחושת שייכות
  • הוראה מגוונת ויצירתית מסייעת בפיתוח תהליכי חשיבה מסוגים שונים ומאפשרת ביצועי הבנה מגוונים.

קהל יעד

כלל מורי היל"ה ובמיוחד למורי מסלולי 8-9-10 הרוצים להכיר ולהתנסות בדרך הוראה רלוונטית, מעניינת, מסקרנת, מעוררת מוטיבציה ומקדמת הבנה.

מטרות

  • הכרות עם גישת ההוראה – מאתגר לתוצר. 
  • מתן כלים להוראה מפעילה, מערבת ומעוררת, דרך חיבור אישי של הלומד ללמידה.
  • התנסות בבניית תהליך למידה מאתגר לתוצר- כל מורה בתחום הדעת שלו.
  • יצירת מאגר חומרים שיתופי רב תחומי.

מנחה

רקפת המאירי, רכזת מקצוע ומורה מובילה בתכנית היל"ה

היקף ומבנה

15 שעות, ללא ציון.

5 יחידות לימוד: (ראו תכנית קורס)

  • 5 יחידות א-סינכרוניות
  • 2 מפגשים סינכרוניים

דרישות

לקבלת הגמול יש:

  • להשתתף במפגש הסינכרוני (בזמן אמת).
  • לקרוא את חומרי הלמידה באתר ההשתלמות.
  • לבצע את המשימות ביחידות הא-סינכרוניות. המשימה ביחידה האחרונה היא משימת חובה. לא ניתן יהיה לקבל גמול בלעדיה.
  •  שימו לב! יש להגיש את המשימות במועדים שנקבעו. לא תתאפשר הגשה באיחור.

מועד פתיחה

6.2.2019 ביחידה א-סינכרונית בקמפוס הוירטואלי לעובדי הוראה.