מהי למידה מאתגר לתוצר?
דמיינו שיעור בו ההוראה-למידה דינמית, התלמידים עובדים על אתגרים ובעיות המעניינים ומסקרנים אותם, הם "חוקרים" לומדים ומלמדים.
האתגרים מחברים בין נקודות הענין של הלומדים לחומר הלימוד בדרך יצירתית וייחודית לכל לומד.
תוך כדי הלמידה הם יוצרים תוצר ובסוף התהליך מציגים אותו. זה יכול להיות דגם, משחק, ציור, תערוכה, תוצר דיגיטלי וכדומה.
הידעתם שיש כ-100 סוגים שונים של תוצרים?
בתהליך הלמידה מתבצעת הערכה חלופית שנבנתה בהתאמה אישית לכישוריו של הלומד.
בסוף הלמידה נערכת רפלקציה.
למידה מבוססת תוצר מבוססת על עקרונות PBL (למידה מבוססת פרוייקטים).
יתרונות הלמידה מאתגר לתוצר
- בלמידה מבוססת פרויקטים התלמידים מעורבים בתהליך הלמידה.
- הלמידה פעילה והתלמידים מפתחים מיומנויות חשיבה, מיומנויות למידה, מיומנויות תקשורת ושיתוף פעולה בין התלמידים.
- למידה מבוססת פרויקטים מפתחת בקרב התלמידים ביטחון ותחושת מסוגלות.
- שימוש בהערכה חלופית מזמן לכל לומד חוויה של הצלחה ומציאת הכישורים האישיים שלו.
- המוטיבציה והמעורבות בלמידה גבוהות יותר ונמצא קשר ישיר להישגים לימודיים.
- הנאה, עניין וכיף גדול.
מדוע היא מתאימה לתלמידי קידום נוער היל"ה?
- בתוכנית היל"ה קיימת גמישות רבה וניתן להתאים לכל תלמיד את התהליך האישי שלו
- ניתן לשלב הוראה בתחומים שונים (במיוחד במקצועות ל 10 שנ"ל) ולהעשיר את נקודת המבט של הלומד
- הוראה מותאמת אישית מאפשרת לפתח דיאלוג מורה – תלמיד ומרחיבה את השיח התרבותי ביניהם
- דרך הוראה כזאת מאפשרת גיוון רב בדרכי הוראה ונותנת מענה לסגנונות למידה שונים
- חווית הלמידה הופכת לחוויה מצמיחה ומחזקת
- בתהליך ההוראה האישי נוצר קשר משמעותי בין הלומד למורה שמחזקת תחושת שייכות
- הוראה מגוונת ויצירתית מסייעת בפיתוח תהליכי חשיבה מסוגים שונים ומאפשרת ביצועי הבנה מגוונים.