אנליזה של מוזיקה פופולרית והוראה והערכה עתירות מדיה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • מוזיקה במודל "איחוד מול ייחוד"
  • למורי מגמות המוזיקה

  • 18/12/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

אנו מברכים אתכם על הצטרפותכם למחזור השני בקורס "אנליזה של מוזיקה פופולרית והוראה והערכה עתירות מדיה", המיועד למורים המלמדים את יחידת ההתמחות פופ-רוק, ומובילים את ההיבחנות בבחינת הבגרות המתוקשבות עתירת המדיה במקצוע מוזיקה.

יחידת ההתמחות פופ-רוק כוללת חומרים עליהם נבחנים התלמידים בבחינת הבגרות המתוקשבת ותכנים ומשימות אותם נדרשים המורים ללמד ולהעריך במסגרת בית הספר (יחידות בית ספריות).

הקורס הנוכחי יתמקד בניתוח המוזיקה הפופולרית באמצעות פירוקה למרכיביה באופן שיטתי ותוך אימוץ טרמינולוגיה מוסכמת. בנוסף לידע ולתרגול הקשורים באנליזה מוזיקלית, נפגוש בהשתלמות עזרי הוראה והערכה עכשוויים ובעזרתם נבנה מערכי שיעור ותרגול.

ההשתלמות השנה תכלול כמחצית מן התכנים של תכנית הלימודים ביחידת פופ-רוק. בנוסף, נקדיש זמן משמעותי שבו המשתלמים יוכלו לתרגל ולהטמיע חומרים מההשתלמות בשטח (בכיתה) תוך שיתוף ולמידת עמיתים עם שאר המשתלמים.

הקורס הוא במודל "איחוד מול ייחוד" ובהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

נושאי הקורס

פדגוגיה דיגיטלית: כלים פדגוגיים דיגיטליים ברשות המורה; מיומנויות ייחודיות להוראה דיגיטלית המותאמות גם להוראה מרחוק; הבחינה המתוקשבת עתירת המדיה במוזיקה; בניית פעילויות מקוונות וחיבור מבחנים מתוקשבים.

עזרי הוראה מוזיקליים: תוכנות תיווי, תוכנות שימור (הקלטה) ועריכה, ועזרים שונים הייחודיים למדיה המוזיקלית.

אנליזה מוזיקלית: על מה אני מדבר כשאני מדבר על מוזיקה? מרכיבי המוזיקה העיקריים; מושגים מרכזיים במוזיקה הפופולרית. מאפייניהם המרכזיים של תתי הסגנונות.

קהל היעד

הקורס מיועד למורי מגמות המוזיקה, המעוניינים להרחיב את כלי ההוראה שלהם לכלים עתירי מדיה, ולהעשיר את ידיעותיהם בתחומי המוזיקה הפופולרית. הדוגמאות והתרגילים יתבססו על רפרטואר המוזיקה הפופולרית המקביל ליחידת ההתמחות פופ-רוק.

מנחה הקורס

יורם אילן (ד"ר) וטל שדאי פרידן

היקף הקורס

הקורס הוא בהיקף של 30 שעות המוכרות לגמול באופק חדש ובעוז לתמורה. הקורס מחולק למפגשים סינכרוניים מקוונים (זום), אשר כל אחד מהם יתמקד במרכיב אנליטי מסוים, ומפגשים א-סינכרוניים (מטלות בית) אשר בהם המשתלם מתרגל את השימוש במרכיב האנליטי – בעיקר בדרך של בנית שיעור או מטלה לתלמידיו. תהליך הלמידה כולו מתקיים בקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל.

דרישות לקבלת גמול

  • יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי ההשתלמות: במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות הא- סינכרוניות (עבודה עצמית באתר ההשתלמות).
  • בתום ההשתלמות יש להגיש מטלת סיכום
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80% (כלומר לפחות 24 שעות לימוד בהתאם לרשום בסילבוס).

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ביחידה א-סינכרונית, בתאריך: 18.12.2022, כ"ד כסלו, תשפ"ג.

מפגש סינכרוני ראשון יתקיים בתאריך 04.01.2023, י"א טבת, תשפ"ג, בשעה: 20:30.

ככלל, המפגשים הסינכרוניים יתקיימו בימי רביעי בין השעות 20:30 – 22:00 (חוץ מהמפגש המסכם שיתקיים ביום חמישי 23.4.23 ומפגש השלמה שיתקיים ביום ראשון 26.4.23).