אנליזה של מוזיקה פופולרית והוראה והערכה עתירות מדיה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • מוזיקה במודל "איחוד מול ייחוד"
  • למורי מגמות המוזיקה

  • 18/01/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

אנו מברכים אתכם על הצטרפותכם לקורס המיועד לקבוצת המורים המלמדים את יחידת ההתמחות פופ-רוק, ומובילים את ההיבחנות בבחינת הבגרות המתוקשבות עתירת המדיה במקצוע מוזיקה.

יחידת ההתמחות פופ-רוק כוללת חומרים עליהם נבחנים התלמידים בבחינת הבגרות המתוקשבת ותכנים ומשימות אותם נדרשים המורים ללמד ולהעריך במסגרת בית הספר (יחידות בית ספריות).

הקורס הנוכחי יתמקד באחד הנושאים המרכזיים הנלמדים במסגרת יחידת ההתמחות: מאפיינים אנליטיים כלליים של סגנונות המוזיקה הפופולרית. בנוסף לידע ולתרגול הקשורים באנליזה מוזיקלית, נפגוש בהשתלמות עזרי הוראה והערכה עכשוויים ובעזרתם נבנה מערכי שיעור ותרגול.

בשנים האחרונות מוביל הפיקוח המוזיקלי תהליך פדגוגי לפיו הידע נמצא במוזיקה עצמה. חומרי הלמידה מזה ובחינת הבגרות מזה משתמשים במדיה המוזיקלית כחומר הלימוד תוך צמצום ניכר של הוראה מבוססת ידע וזכירת פרטים. הפיתוחים הטכנולוגיים שהואצו מאד בשנתיים האחרונות, מזמינים את המורה והתלמיד לתהליך לימודי עדכני, עתיר מדייה ולניתוח של המוזיקה עצמה, על סמך התוכן אותו שומע התלמיד בזמן אמת.

 הקורס הוא במודל "איחוד מול ייחוד" ובהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

נושאי הקורס

פדגוגיה דיגיטלית: כלים פדגוגיים דיגיטליים ברשות המורה; מיומנויות ייחודיות להוראה דיגיטלית המותאמות גם להוראה מרחוק; הבחינה המתוקשבת עתירת המדיה במוזיקה; בניית פעילויות מקוונות וחיבור מבחנים מתוקשבים.

אנליזה מוזיקלית: על מה אני מדבר כשאני מדבר על מוזיקה? מרכיבי המוזיקה העיקריים; מושגים מרכזיים במוזיקה הפופולרית. מאפייניהם המרכזיים של תתי הסגנונות.

קהל היעד

הקורס מיועד למורי מגמות המוזיקה המעוניינים להרחיב את כלי ההוראה שלהם לכלים עתירי מדיה, ולהעשיר את ידיעותיהם בתחומי המוזיקה הפופולרית. הדוגמאות והתרגילים יתבססו על רפרטואר המוזיקה הפופולרית המקביל ליחידת ההתמחות פופ-רוק.

מנחה הקורס

יורם אילן (ד"ר)

היקף הקורס

הקורס הוא בהיקף של 30 שעות המוכרות לגמול באופק חדש ובעוז לתמורה. כל השיעורים מקוונים. תהליך הלמידה מתקיים בקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. מקצת המפגשים סינכרוניים ומקצתם א־סינכרוניים.

 הקורס מחולק ליחידות הכוללות לימוד ותרגול מיומנויות שונות בהוראה מתוקשבת תוך שילוב היכרות ותרגול הבחינה המתוקשבת עתירת המדיה. לקבלת גמול וציון  יש להשלים 100% ממשימות הקורס ולהיות פעילים במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת), לקרוא את חומרי הלמידה באתר הקורס ולבצע את המשימות (שיעורים א־סינכרוניים).

דרישות לקבלת גמול

  • יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי ההשתלמות: במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות הא- סינכרוניות (עבודה עצמית באתר ההשתלמות).
  • בתום ההשתלמות יש להגיש מטלת סיכום
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80%

 

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ביחידה א-סינכרונית בתאריך 18.1.2022, ט"ז בשבט התשפ"ב.

מפגש סינכרוני ראשון יתקיים בתאריך 1.2.2022, ל' בשבט התשפ"ב, בשעה: 20:30.

המפגשים הסינכרוניים יתקיימו בימי שלישי בשעה 20:30.