א"יטופ- למידה בדרך החקר בלימודי א"י וארכיאולוגיה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • לימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה
  • מורים המלמדים במגמה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה לבגרות (5 י"ל)

  • 23/11/2021
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס: א"יטופ- למידה בדרך החקר בלימודי א"י וארכיאולוגיה הוא במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

בוגרי מערכת החינוך, אזרחי העתיד, זקוקים ליכולת חשיבה ברמה גבוהה, שתאפשר להם להבנות ידע חדש באופן עצמאי תוך הפעלת חשיבה ביקורתית ויצירתית. למידה בדרך החקר מבוססת על מעבר מלמידה המדגישה שינון של מידע, ללמידה משמעותית, המדגישה פיתוח הבנה מעמיקה של תכנים ויכולות למידה וחשיבה. למידה בדרך החקר מומלצת ביותר בתוכנית הלימודים ובהתאם לכך, תלמידי מגמת לימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה נדרשים כחלק מלימודיהם לבגרות לכתוב עבודת חקר (א"יטופ). 

 יחידת הא"יטופ מהווה הזדמנות לתלמיד לעבור תהליך מעמיק ורציני של חקר על כל מרכיביו ולהכשירו לפתח מיומנויות של חוקר ולומד עצמאי. תפקידנו כמורים להוביל את מסע החקר: לפתח מיומנויות חשיבה, מחקר, חיבור לשטח והצגת הידע.

המסלולים השונים ביחידת הא"יטופים בנויים ממגוון דרכים בהן התלמיד יכול לחקור. יש לזכור כי לשטח תפקיד מרכזי בעבודת החקר (או בתהליך החקר) והוא ישתלב (או יבוא לידי ביטוי) בטקסט הכתוב בכל מסלול נבחר. 

 בהשתלמות נעסוק במיומנויות ובכישורים הדרושים לתהליך החקר ולכתיבת העבודה.במהלכה ניצור שפה אחידה, מובנית ושיטתית לכתיבת העבודות ונעמוד על השלבים השונים הנדרשים מהתלמיד בתהליך החקר עצמו ובפן הארגוני התומך בלמידה.

ההשתלמות כוללת התנסות סדנאית שתאפשר להפוך את החומר הנלמד למעשי בשטח באופן מיידי.

מטרות הקורס

1. היכרות עם שלבי החקר השונים
2. היכרות עם מסלולי הא"יטופים השונים
3. ממורה למנחה- המורה כמוביל עבודות חקר  
4. מישוב והערכת עבודת החקר
5. פיתוח תלמיד חוקר- מיומנויות, למידת עמיתים, שיתופיות ועוד.

קהל היעד

מורים המלמדים במגמה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה לבגרות (5 י"ל)

מנחת הקורס

שירה צרפתי

היקף, מבנה ודרישות לגמול

הקורס בהיקף של 30  שעות עם ציון, מוכר לאופק חדש ועוז לתמורה וכולל מפגשים סינכרוניים וא- סינכרוניים. לא יתקיימו מפגשי פנים אל פנים. 

על פי דרישות משרד החינוך, קבלת גמול מותנית בהשתתפות פעילה בכל הקורס (ביצוע של 100% מהמשימות בקורס, המפגש הסינכרוני והמטלות הא- סינכרוניות, לרבות משימת סיכום).

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ב23/11/2021, י"ט בכסלו תשפ"ב.