איך מטפחים לומדים עצמאיים? – ביולוגיה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ביולוגיה
  • מורים, רכזים ומורים חדשים או ותיקים בעל יסודי

  • 25/10/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

האם אתם מרגישים שעולם ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו משנה את פניו ופוגש יעדים ואתגרים חדשים? 

בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי ולתלמידים יש נגישות גבוהה למקורות מידע, עולה הצורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.

זו ההזדמנות שלכם לצעוד קדימה ולהתמקצע בתהליך ההוראה המכוון ומעודד למידה עצמאית! בתחום הביולוגיה והמדעים  התלמידים והמורים נפגשים עם המיומנויות הנדרשות ללמידה עצמאית, לאורך כל שלבי הלמידה: ביחידת החקר, במעבדות, בניתוח מאמר מדעי, בקריאה ביקורתית ועוד.

בהשתלמות זו אנו מזמינים אתכם, מורי ומורות ביולוגיה ומדעים לנסות ולהיכנס לעולם הלומד העצמאי בהוראת הביולוגיה והמדעים.  מוזמנים להצטרף למסע ולהשפיע על עיצוב דמותו של הלומד תוך שינוי דרכי ההוראה והתאמתם לעולם  המשתנה והמתחדש במיוחד בתחומי המדע והמחקר.

הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח. 

קבלו הצצה לכמה מהסוגיות בהן יעסוק הקורס: 

  • לאלו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
  • איך יוצרים תהליכי למידה בהם התלמיד פעיל, מעורב ולוקח אחריות?
  • מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
  • איך מעריכים למידה עצמאית?

מה תרוויחו מהשתתפות בקורס?

  1. תכירו עקרונות ללמידה עצמאית ואת המאפיינים הייחודים לה בביולוגיה ומדעים. 
  2. תלמדו ותיישמו כלים ופרקטיקות בתכנון והנחיה של למידה עצמאית במגוון היבטים.
  3. תבנו, יחד עם עמיתים,  מאגר יחידות הוראה שישלבו למידה עצמאית במגוון רמות הביולוגיה והמדעים.
  4. תחוו ותתנסו  בעצמכם כלומדים, בהיבטים שונים של למידה עצמאית כמו: ניהול וארגון זמן, התאמה לשונות לומדים, התמודדות עם חסמים, מטא קוגניציה ורפלקציה בתהליך הלמידה, קביעת מטרות, בחירה בתכנים ואופן הלמידה ועוד.

מנחות הקורס

דפנה צוק ומירב אברהמי

איך תהיו זכאים לגמול?

  1. תיקחו חלק פעיל ב- שלושה מפגשים סינכרוניים (מפגשי זום במועד שנקבע ופורסם מראש) 
  2. תשלימו 6 משימות ביחידות הא- סינכרוניות הכוללות לימוד תכנים, מיומנויות ופרקטיקות שונות בהוראת למידה עצמאית (עבודה עצמית בסביבת הקורס).
  3. תגישו משימת סיכום בסוף הקורס .

מה עוד חשוב שתדעו?

  • הקורס ייפתח ב-25.10.22 , ל' בתשרי, תשפ"ג, במשימה א- סנכרונית שתישלח ללומדים בסביבת הלמידה.
  • מפגש פתיחה סינכרוני יתקיים ב- ב 07/11/2022 , יג' בחשוון, תשפ"ג.
  • ההשתלמות מקנה 30 שעות לגמול עם ציון באופק חדש/ עוז לתמורה.
  • בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור.כמו כן, קבלת הגמול מותנית בהשלמת 80% לפחות ממשימות הקורס וכן בהגשת משימת סיכום ההשתלמות.
  • אם השתתפתם בקורס זה בעבר וקיבלתם ציון סופי מעל 60, לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).