מתי יצא לכם לאחרונה לתת לתלמידיכם להיות לומדים עצמאיים? האם זה בכלל אפשרי?
האם גם אתם מרגישים שעולם ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו משנה את פניו ופוגש יעדים ואתגרים חדשים? בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי ולתלמידים יש נגישות גבוהה למקורות מידע, עולה הצורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.
בתחום הידע שלנו התלמידים והמורים נפגשים עם המיומנויות הנדרשות ללמידה עצמאית, בשלבים שונים של הלמידה ובמגוון נושאים, בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה, החל מלמידה באמצעות מפות, גרפים וטקסטים שונים עד ללמידה בדרך החקר באמצעות כלי הסייבר הגאוגרפי.
בהשתלמות זו אנו מזמינים אתכם, מורי ומורות גאוגרפיה אדם וסביבה, לנסות ולהיכנס לעולם הלומד העצמאי במהלך ההוראה!
הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח.
קבלו הצצה לכמה מהסוגיות בהן יעסוק הקורס:
- לאלו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
- איך יוצרים תהליכי למידה בהם התלמיד פעיל, מעורב ולוקח אחריות?
- מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
- איך מעריכים למידה עצמאית?