התחלתם לדבר על מחזה קלאסי לעומת מודרני ופתאום אתם מזהים סנטרים מוארים באור חשוד מתחת לשולחן? אחרי כל ההשתלמויות בזום שבהן שמעתם כמה לא כדאי ללמד בזום – רוצים דרך נוספת ללמד ששווה להכיר? יאללה, בואו!
כשפותחים ספר, אפילו סתם בבית לפני השינה, כבר נעשים מעין לומד עצמאי. הסקרנות, הכניסה לעולם אחר, הלמידה והמפגש העצמאי עם דמויות ותפיסות עולם. בשיעור ספרות אנחנו ממשיכים את התהליך – מלווים אותם במסע הקריאה, בקצב מושהה יותר ובתשומת לב מירבית. היחידות השונות יסייעו לנו להכווין את התלמידים להיות לומדים עצמאיים גם בבית וגם בכיתה, מתוך חשיבה יצירתית וביקורתית ומתוך היבטים נוספים.
בעולם של ידע מרובה ודינמי שבו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי אבל עם כל הנגישות הגבוהה של התלמידים למקורות מידע – מעטים מסתערים על תואר מהתיכון או קורסים באינטרנט בדרך להייטק. למה? אולי זה המקום שלנו לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה, וזו גם ההזדמנות לצעוד קדימה ולהתמקצע בתהליך התחדשות הלמידה. בהצלחה!
הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח.
הנה הצצה לכמה מהסוגיות שבהן יעסוק הקורס:
- לאלו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
- כיצד יוצרים תהליכי למידה שבהם התלמיד פעיל, מעורב ולוקח אחריות?
- מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
- איך מעריכים למידה עצמאית?