איך מטפחים לומדים עצמאיים? – ערבית לדוברי עברית ועולם הערבים והאסלאם

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ערבית לדוברי עברית ועולם הערבים והאסלאם
  • מורים, רכזים, מורים חדשים או ותיקים בכל שכבות הגיל

  • 03/10/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

האם הייתם רוצים לשנות את דרכי ההוראה שלכם ולטפח  לומדים עצמאיים? 

האם הייתם רוצים להיכנס לעולמם של תלמידיכם ולחוות מהי למידה עצמאית?         

האם גם אתם מרגישים שעולם ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו משנה את פניו ופוגש יעדים ואתגרים חדשים? בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי ולתלמידים יש נגישות גבוהה למקורות מידע, עולה הצורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.
זו ההזדמנות שלכם לצעוד קדימה ולהתמקצע בתהליך התחדשות הלמידה!

בתחום הידע שלנו התלמידים והמורים נפגשים עם המיומנויות הנדרשות ללמידה עצמאית. בהשתלמות זו אנו מזמינים אתכם, מורי ומורות ערבית לדוברי עברית ועולם הערבים והאסלאם לנסות ולהיכנס לעולם הלומד העצמאי מתוך הקשר לתכנית הלימודים ולחוות חווית למידה והוראה אחרת.

 (من هو المتعلّم المستقلّ – מהו  הלומד עצמאי?)

הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח.

קבלו הצצה לכמה מהסוגיות בהן יעסוק הקורס: 

  • לאלו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
  • איך יוצרים תהליכי למידה בהם התלמיד פעיל, מעורב ולוקח אחריות?
  • מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
  • איך מעריכים למידה עצמאית?

מה תרוויחו מהשתתפות בקורס?

  1. תכירו עקרונות ללמידה עצמאית ואת המאפיינים הייחודים לה ערבית לדוברי עברית ועולם הערבים והאסלאם. 
  2. תלמדו ותיישמו כלים ופרקטיקות לתכנון והנחיה של למידה עצמאית במגוון היבטים.
  3. תבנו, יחד עם עמיתים,  מאגר יחידות הוראה שישלבו למידה עצמאית במגוון רמות ערבית לדוברי עברית ועולם הערבים והאסלאם. 
  4. וגם- תחוו ותתנסו  בעצמכם כלומדים, בהיבטים שונים של למידה עצמאית כמו: ניהול וארגון זמן, התאמה לשונות לומדים, התמודדות עם חסמים, מטא קוגניציה ורפלקציה בתהליך הלמידה, קביעת מטרות, בחירה בתכנים ואופן הלמידה ועוד.

מנחת הקורס

זהבית דבס

איך תהיו זכאים לגמול?

  1. תיקחו חלק פעיל במפגשים הסינכרוניים (מפגשי זום במועד שנקבע ופורסם מראש). 
  2. תשלימו את המשימות ביחידות הא- סינכרוניות הכוללות לימוד תכנים, מיומנויות ופרקטיקות שונות בהוראת למידה עצמאית (עבודה עצמית בסביבת הקורס).
  3. תגישו משימת סיכום בסוף הקורס. 

ההשתלמות מקנה 30 שעות לגמול עם ציון באופק חדש ובעוז לתמורה.

מה עוד חשוב שתדעו?

  • הקורס ייפתח ב-3.10.22 , ח' בתשרי, תשפ"ג, במשימה א- סנכרונית שתישלח ללומדים. ובהמשך במפגש פתיחה סינכרוני שיתקיים ב-23.10.22 , כ"ח בתשרי, תשפ"ג.
  • בהתאם לנהלי  משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. כמו כן, קבלת גמול מותנית בהשלמת משימות הקורס, כולל משימת סיכום.
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80% לפחות מהיקף הסילבוס של הקורס.
  • אם השתתפתם בקורס זה בעבר וקיבלתם ציון סופי מעל 60, לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).