איך מטפחים לומדים עצמאיים? – ערבית לדוברי ערבית- תשפ"ה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • שפת אם ערבית לערבים
  • ההשתלמות מיועדת למורים המלמדים ביסודי, חטיבת ביניים וחטיבה עליונה, ואשר רוצים לגוון את ההוראה ולהכין את תלמידיהם לחיים במאה ה-21.

  • 15/12/2024
  • 30
אני רוצה להירשם!

אודות הקורס

הקורס נערך במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח. בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי ולתלמידים יש נגישות גבוהה למקורות מידע, קיים צורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.

השאלות העיקריות בהן יעסוק הקורס:

  • איך גורמים לתלמיד להיות פעיל בתהליך הלמידה?
  • מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
  • לאלו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
  • איך מעריכים למידה עצמאית?
  • האם השינוי בתפקיד המורה מהווה בשבילך חסם או הזדמנות? 

הקורס, שנבנה בשיתוף עם מורים מהשטח, שמתנסים ועוסקים בטיפוח למידה עצמאית, משלב בתוכו את העקרונות הבאים: 

ניהול וארגון זמן – חלוקת משאבי זמן באופן יעיל, תעדוף משימות ומעקב אחרי ביצוען, התמודדות עם חסמים כגון דחיינות, הסחות דעת ועוד.

בחירה – המשתלמים קובעים לעצמם את קצב וסדר הלמידה, את אופן רכישת הידע וביצוע המטלות לאורך הקורס.

התאמה לשונות הלומדים – מתוך הבנה שכל אחד מאיתנו מגיע מרקע שונה ומאפיינים למידה מגוונים יינתן דגש על שכלול מיומנויות למידה עצמאיות ואישיות. כך למשל, בנוסף ליחידות הבסיס המשתלמים יוכלו לבחור  יחידות להעמקה והרחבה לפי העניין והצורך שלהם

מטא קוגניציה ורפקלציה בתהליך הלמידה – היכרות עם שפת המטה-קוגניציה, הבנה כיצד היא מקדמת למידה עצמאית, ורכישת פרקטיקות לניטור וויסות הלמידה.

שיתופיות – היכולת להאזין לאחרים  ולהבין מה הם חושבים, לתת ולקבל משוב, ולשתף פעולה בביצוע משימות משכללת מעשירה את הלמידה העצמאית.

מטרות הקורס

  1. הכרת עקרונות ללמידה עצמאית
  2. הכרת המאפיינים הייחודים ללמידה עצמאית בתחום הדעת 
  3. הבנת החשיבות והתועלת של שילוב למידה עצמאית בהוראת תחום הדעת
  4. יישום כלים לתכנון והנחיה של למידה עצמאית
  5. בניית יחידות הוראה שישלבו למידה עצמאית במגוון רמות

קהל היעד

ההשתלמות מיועדת למורים המלמדים ביסודי, חטיבת ביניים וחטיבה עליונה, ואשר רוצים לגוון את ההוראה ולהכין את תלמידיהם לחיים במאה ה-21.

מנחה הקורס

אליאס נג'אר.

איך תהיו זכאים לגמול?

  1. תירשמו במערכת "מצפן" בהתאם להנחיות שתקבלו לאחר התשלום (באמצעות כפתור "אני רוצה להירשם" בעמוד זה).
  2. תיקחו חלק פעיל במפגשים הסינכרוניים (מפגשי זום בתאריכים הכתובים בסילבוס) ותשלימו את המשימות ביחידות הא-סינכרוניות (עבודה עצמית בסביבת הקורס).
  3. תגישו משימת סיכום בסוף הקורס ותקבלו ציון עובר

מה עוד חשוב שתדעו?

  • הקורס ייפתח ב-15.12.24 , י"ד כסלו תשפ"ה, במשימה א- סנכרונית שתישלח ללומדים.
  • ובהמשך במפגש פתיחה סינכרוני שיתקיים ב-22.12.24 , כ"א כסלו, תשפ"ה.
  • בהתאם לנהלי  משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. כמו כן, קבלת גמול מותנית בהשלמת משימות הקורס, כולל משימת סיכום
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80% לפחות מהיקף הסילבוס של הקורס
  • אם השתתפתם בקורס זה בעבר וקיבלתם ציון סופי מעל 60, לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).