איך מטפחים לומדים עצמאיים? – פיזיקה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • פיזיקה
  • רכזים ומורי פיזיקה בחטיבה העליונה

  • 14/11/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

מתי בפעם האחרונה יצא לכם להעמיק בהערכה חלופית? האם לדעתכם נחוץ שהתלמידים יוכלו ללמוד באופן עצמאי? ואיך נעזור לתלמידנו לעשות זאת במסגרת הערכה חלופית וגם בפרקי הלימוד האחרים?

האם גם אתם מרגישים שעולם ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו משנה את פניו ופוגש יעדים ואתגרים חדשים? בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי ולתלמידים יש נגישות גבוהה למקורות מידע, עולה הצורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.
זו ההזדמנות שלכם לצעוד קדימה ולהתמקצע בתהליך התחדשות הלמידה!

הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח.

קבלו הצצה לכמה מהסוגיות בהן יעסוק הקורס:

  • לאלו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
  • איך יוצרים תהליכי למידה בהם התלמיד פעיל, מעורב ולוקח אחריות?
  • מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
  • איך מעריכים למידה עצמאית?

מה תרוויחו מהשתתפות בקורס?

  1. תכירו עקרונות ללמידה עצמאית ואת המאפיינים הייחודים לה בפיזיקה.
  2. תלמדו ותיישמו כלים ופרקטיקות לתכנון והנחיה של למידה עצמאית במגוון היבטים.
  3. תבנו, יחד עם עמיתים,  מאגר יחידות הוראה שישלבו למידה עצמאית במגוון רמות.
  4. וגם- תחוו ותתנסו  בעצמכם כלומדים, בהיבטים שונים של למידה עצמאית כמו: ניהול וארגון זמן, התאמה לשונות לומדים, התמודדות עם חסמים, מטא קוגניציה ורפלקציה בתהליך הלמידה, קביעת מטרות, בחירה בתכנים ואופן הלמידה ועוד.

איך תהיו זכאים לגמול?

  1. תיקחו חלק פעיל במפגשים הסינכרוניים (מפגשי זום במועד שנקבע ופורסם מראש)
  2. תשלימו את המשימות ביחידות הא- סינכרוניות הכוללות לימוד תכנים, מיומנויות ופרקטיקות שונות בהוראת למידה עצמאית (עבודה עצמית בסביבת הקורס).
  3. תגישו משימת סיכום בסוף הקורס

ההשתלמות מקנה 30 שעות לגמול עם ציון באופק חדש ובעוז לתמורה

מנחי הקורס

גל מאור ואולגה שוסטרמן

מה עוד חשוב שתדעו?

  • הקורס ייפתח ב-14.11.22 במשימה א- סנכרונית שתישלח ללומדים. ובהמשך במפגש פתיחה סינכרוני שיתקיים ב-21.11.22 , כז' במרחשוון, תשפ"ג.
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80% לפחות מהיקף הסילבוס של הקורס.
  • אם השתתפתם בקורס זה בעבר וקיבלתם ציון סופי מעל 60, לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).