הקורס נערך במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח. בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי ולתלמידים יש נגישות גבוהה למקורות מידע, קיים צורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.
השאלות העיקריות בהן יעסוק הקורס:
- מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה וסקרנות בלמידה מקרוב ומרחוק?
- איך נגרום לתלמיד/ה להיות פעיל/ה בתהליך ההפקה ובפרויקטים בהערכה חלופית?
- כיצד נדגיש את הרלוונטיות של לימודי התיאטרון והמיומנויות הנרכשות בלמידה מבוססת פרויקטים?
- לאלו מיומנויות התלמיד/ה זקוק/ה כדי להיות לומד/ת עצמאי/ת?
- איך מעריכים למידה עצמאית ושיתופית ואיך מוצאים את האיזון בין השתיים?
- האם השינוי בתפקיד המורה מהווה בשבילך חסם או הזדמנות?
הקורס, שנבנה בשיתוף עם מורים מהשטח, שמתנסים ועוסקים בטיפוח למידה עצמאית, משלב בתוכו את העקרונות הבאים:
בחירה – המשתלמים/ות קובעים/ות לעצמם/ן את קצב וסדר הלמידה, את אופן רכישת הידע וביצוע המטלות לאורך הקורס.
ניהול וארגון זמן – התמודדות עם חסמים כגון דחיינות, הסחות דעת ועוד, חלוקת משאבי זמן באופן יעיל, תיעדוף משימות ומעקב אחרי ביצוען.
התאמה לשונות הלומדים/ות – מתוך הבנה שכל אחד/ת מאיתנו מגיע/ה מרקע שונה ועם מאפייני למידה מגוונים. יינתן דגש על שכלול מיומנויות למידה עצמאיות ואישיות. כך למשל, בנוסף ליחידות הבסיס המשתלמים/ות יוכלו לבחור יחידות להעמקה והרחבה לפי העניין והצורך האישי
מטא קוגניציה ורפקלציה בתהליך הלמידה – היכרות עם שפת המטה-קוגניציה, הבנה כיצד היא מקדמת למידה עצמאית, ורכישת פרקטיקות לניטור וויסות הלמידה.
שיתופיות – הקשבה לאחרים/ות, והבנה מה הם/ן חושבים/ות, מתן וקבלת משוב, שתוף פעולה בביצוע משימות.