איך מטפחים לומדים עצמאיים? – תיאטרון

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • תיאטרון
  • מורים לתיאטרון בעל יסודי

  • 22/12/2021
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס נערך במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח. בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי ולתלמידים יש נגישות גבוהה למקורות מידע, קיים צורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות ללמידה עצמאית, סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.

השאלות העיקריות בהן יעסוק הקורס:

  • מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה וסקרנות בלמידה מקרוב ומרחוק?
  • איך נגרום לתלמיד/ה להיות פעיל/ה בתהליך ההפקה ובפרויקטים בהערכה חלופית?
  • כיצד נדגיש את הרלוונטיות של לימודי התיאטרון והמיומנויות הנרכשות בלמידה מבוססת פרויקטים?
  • לאלו מיומנויות התלמיד/ה זקוק/ה כדי להיות לומד/ת עצמאי/ת?
  • איך מעריכים למידה עצמאית ושיתופית ואיך מוצאים את האיזון בין השתיים?
  • האם השינוי בתפקיד המורה מהווה בשבילך חסם או הזדמנות?

הקורס, שנבנה בשיתוף עם מורים מהשטח, שמתנסים ועוסקים בטיפוח למידה עצמאית, משלב בתוכו את העקרונות הבאים: 

בחירה – המשתלמים/ות קובעים/ות לעצמם/ן את קצב וסדר הלמידה, את אופן רכישת הידע וביצוע המטלות לאורך הקורס.

ניהול וארגון זמן – התמודדות עם חסמים כגון דחיינות, הסחות דעת ועוד, חלוקת משאבי זמן באופן יעיל, תיעדוף משימות ומעקב אחרי ביצוען.

התאמה לשונות הלומדים/ות – מתוך הבנה שכל אחד/ת מאיתנו מגיע/ה מרקע שונה ועם מאפייני למידה מגוונים. יינתן דגש על שכלול מיומנויות למידה עצמאיות ואישיות. כך למשל, בנוסף ליחידות הבסיס המשתלמים/ות יוכלו לבחור יחידות להעמקה והרחבה לפי העניין והצורך האישי

מטא קוגניציה ורפקלציה בתהליך הלמידה – היכרות עם שפת המטה-קוגניציה, הבנה כיצד היא מקדמת למידה עצמאית, ורכישת פרקטיקות לניטור וויסות הלמידה.

שיתופיות – הקשבה לאחרים/ות, והבנה מה הם/ן חושבים/ות, מתן וקבלת משוב, שתוף פעולה בביצוע משימות.

מטרות הקורס

  1. הכרת עקרונות ללמידה עצמאית
  2. הכרת המאפיינים הייחודים ללמידה עצמאית בתחום הדעת 
  3. הבנת החשיבות והתועלת של שילוב למידה עצמאית בהוראת תחום הדעת
  4. יישום כלים לתכנון והנחיה של למידה עצמאית
  5. בניית יחידות הוראה שישלבו למידה עצמאית במגוון רמות

קהל היעד של הקורס

ההשתלמות מיועדת למורי תיאטרון המלמדים בחטיבת ביניים וחטיבה עליונה, ואשר רוצים לגוון את ההוראה ולהכין את תלמידיהם לחיים במאה ה-21.

מנחת הקורס

רקפת רובין

היקף הקורס

ההשתלמות מקנה 30 שעות לגמול עם ציון באופק חדש/ עוז לתמורה

מבנה הקורס

הקורס יילמד בקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. ההשתלמות מחולקת ליחידות הכוללות לימוד תכנים, מיומנויות ופרקטיקות שונות בהוראת למידה עצמאית, תוך שילוב עקרונות ללמידה עצמאית.

דרישות לקבלת גמול

יש לצבור 30 שעות באמצעות השתתפות במפגש הדגמה (Demo-Day), למידת יחידות הבסיס והבחירה ודרישות תחום הדעת. בתום ההשתלמות יש להגיש מטלת סיכום.

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ב-22/12/21 , י"ח בטבת, תשפ"ב, במפגש הדגמה (Demo-Day)-סינכרוני (בין השעות 19:30-21:45).