האם גם אתם מרגישים שעולם ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו משנה את פניו ופוגש יעדים ואתגרים חדשים?
האם אתם מצליחים לשלב בהוראתכם כלים בית-מדרשיים כמקדמים למידה עצמאית ושיתופית?
בעולם של ידע מרובה ודינמי בו הלמידה מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה אינו מקור הידע הבלעדי, ולתלמידים יש נגישות גבוהה מתמיד למקורות מידע. עם זאת, היכולת להבין, לעבד, להעריך ולבקר את שפע המידע הזה דורש יותר מתמיד מגוון מיומנויות, ועולה הצורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות אלו לצד טיפוח סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.
בתרבות יהודית-ישראלית משתלבות המגמות החדשניות של למידה עצמאית ולמידה שיתופית במגוון כלים מעולם בית המדרש, בהם למידה בחברותא ועוד.
זו ההזדמנות שלכם בקורס זה לצעוד קדימה ולהתמקצע בתהליך התחדשות הלמידה תוך העמקת ההיכרות עם תחום תרבות יהודית-ישראלית הן במאפייניו הייחודיים (אוריינות בעולם המקורות, רצף היצירה היהודית בת אלפי שנים, דגש על חינוך ערכי וכו') והן בזיקותיו הבין-תחומיות הרבות.
הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח.
בין הסוגיות שבהן יעסוק הקורס:
- לאילו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
- כיצד נוכל ליצור תהליכי למידה שבהם התלמיד פעיל, מעורב ולוקח אחריות?
- מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
- איך מעריכים למידה עצמאית?
- אילו כלים בית-מדרשיים עומדים לרשותנו בטיפוח הלמידה העצמאית?
- התנסות ישירה כלומדים בהיבטים שונים של למידה עצמאית (כמו: ניהול וארגון זמן, התאמה ללומדים שונים, התמודדות עם חסמים, מטה-קוגניציה ורפלקציה בתהליך הלמידה, ועוד.)