האם גם אתם מרגישים שעולם ההוראה, הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו משנה את פניו ופוגש יעדים ואתגרים חדשים?
האם אתם מצליחים לשלב בהוראתכם כלים בית-מדרשיים כמקדמים למידה עצמאית ושיתופית?
בעולם של ידע מרובה ודינמי שאליו גם פרצה בשנים האחרונות "בינה מלאכותית", הלמידה יוצאת יותר ויותר מבין כותלי הכיתה ומסגרות השיעור המסורתיות. היא מתקיימת במגוון מרחבים ומצבים, המורה שוב אינו מקור הידע הבלעדי, ולתלמידים יש נגישות גבוהה מתמיד למקורות מידע ולדרכי ייצור מידע.
עם זאת, היכולת להבין, לעבד, להעריך ולבקר את שפע המידע הזה דורש יותר מתמיד מגוון מיומנויות, ועולה הצורך לטפח אצל הלומדים מיומנויות אלו לצד טיפוח סקרנות, יצירתיות ואהבת הלמידה.
בתחומי היהדות (תרבות יהודית-ישראלית, מחשבת ישראל ותורה-שבעל-פה ומשפט עברי) משתלבות המגמות החדשניות של למידה עצמאית ולמידה שיתופית במגוון כלים מעולם בית המדרש, בהם למידה בחברותא ועוד.
בתחומי היהדות (תרבות יהודית-ישראלית, מחשבת ישראל ותורה-שבעל-פה ומשפט עברי) משתלבות המגמות החדשניות של למידה עצמאית ולמידה שיתופית במגוון כלים מעולם בית המדרש, בהם למידה בחברותא ועוד.
בקורס המוצע לפניכם אנו מזמינים אתכם לצעוד קדימה ולהתמקצע בתהליך התחדשות הלמידה תוך העמקת ההיכרות עם ארון הספרים היהודי -ישראלי ותחומי הדעת העוסקים בו – הן במאפייניו הייחודיים (אוריינות בעולם המקורות, רצף היצירה היהודית בת אלפי שנים, דגש על חינוך ערכי וכו') והן בזיקותיו הבין-תחומיות הרבות ובהיפתחותו למגמות הפדגוגיות החדשות.
הקורס מקוון כולו – רובו מבוסס על למידה עצמאית של יחידות לימוד א-סינכרוניות, ומיעוטו – על השתתפות פעילה במפגשים סינכרוניים (בזום).
הקורס פותח במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחומי הדעת וצוות מטח.
בין הסוגיות שבהן יעסוק הקורס:
- לאילו מיומנויות התלמיד זקוק כדי להיות לומד עצמאי?
- כיצד נוכל ליצור תהליכי למידה שבהם התלמיד פעיל, מעורב ולוקח אחריות?
- מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?
- איך מעריכים למידה עצמאית?
- כיצד אפשר להיעזר בהישגי הבינה המלאכותית כדי לקדם למידה כזו?
- אילו כלים בית-מדרשיים עומדים לרשותנו בטיפוח הלמידה העצמאית?
- התנסות ישירה כלומדים בהיבטים שונים של למידה עצמאית (כמו: ניהול וארגון זמן, התאמה ללומדים שונים, התמודדות עם חסמים, מטה-קוגניציה ורפלקציה בתהליך הלמידה, ועוד.)