בחינות בגרות עתירות מדיה – ביולוגיה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ביולוגיה במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורי הביולוגיה המלמדים בתיכון בחינוך הממלכתי/בכל המגזרים

  • 18/10/2021
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

המזכירות הפדגוגית מובילה זה מספר שנים מהלך של פיתוח והפעלת בחינות בגרות מתוקשבות עתירות מדיה. מטרת המעבר מהערכה של מבחן בגרסת הנייר להערכה עתירת מדיה היא לעודד שימוש מיטבי בטכנולוגיה, בלמידה ובהוראה.
הקורס הינו קורס במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות תחום הדעת וצוות מטח.

הבחינות עתירות המדיה מזמנות למידה רב חושית, חווייתית ורלוונטית ללומדים. הן מתבצעות על בסיס תכנית הלימודים הרגילה, אולם נערכות על גבי פלטפורמה דיגיטלית (iTest). הבחינות משלבות פריטים עתירי מדיה כגון סרטונים, מפות רב שכבתיות, טבלאות השוואה, אינפוגרפיקה ומדיה ויזואלית וקולית.

גם השנה מורי הביולוגיה יוכלו לבחור איך להגיש את תלמידיהם לבחינת הבגרות – בגרסת נייר (שאלון 043381) או בגרסה עתירת מדיה (043387).

מטרות הקורס

  1. לעודד שימוש מיטבי בפדגוגיה דיגיטלית בלמידה, הוראה והערכה. ולקדם הערכה מיטבית מרחוק
  2. לימוד מיומנויות ייחודיות להוראה עתירת מדיה
  3. היכרות עם הבחינה עתירת המדיה,בחינה המחליפה את הבחינה העיונית הכתובה והכרת מערכת ה-iTest
  4. הכנת המורים לביצוע בחינות הבגרות עתירות המדיה, הן מהצד הפדגוגי והן מהצד הטכנולוגי.

נושאי הקורס

  • חדשנות פדגוגית וטכנולוגית: שילוב אוריינויות דיגיטליות וחזותיות.
  • הוראה, למידה והערכה באמצעות מדיה דיגיטלית: הדמיות, סרטונים ועוד
  • כתיבת שאלות עתירות מדיה.
  • הערכה דיגיטלית: היכרות עם בחינות עתירות מדיה.
  • היכרות והתנסות עם כלי לכתיבת בחינות עתירות מדיה-MyTestBox

קהל היעד של הקורס

הקורס מיועד למורי הביולוגיה המלמדים בתיכון בחינוך הממלכתי/בכל המגזרים, המלמדים תלמידים שיוגשו לבחינת הבגרות העיונית בתשפ"ב ומעוניינים להגיש את תלמידיהם בפעם הראשונה לבחינת הבגרות עתירת המדיה, בשנה זו.
השתתפות המורה בקורס היא תנאי להגשת התלמידים לבחינת הבגרות עתירת המדיה.

מנחות הקורס

רבקה משגב ודקלה פינקלשטיין

היקף ומבנה הקורס

הקורס בהיקף של 30 שעות גמול עם ציון ומוכרות לגמול באופק חדש/עוז לתמורה.

תהליך הלמידה מקוון ומתקיים בקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. חלק במפגשים סינכרוניים וחלקם א-סינכרוניים.
הקורס מחולק ליחידות לימוד הכוללות חומר תיאורטי, משימות לביצוע ותרגולים. תוך שילוב הכרות ותרגול הבחינה עתירת המדיה.

דרישות לקבלת גמול

  • יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי ההשתלמות: במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות הא- סינכרוניות (עבודה עצמית באתר ההשתלמות).
  • בתום ההשתלמות יש להגיש מטלת סיכום

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח במשימה א-סינכרונית בתאריך 18/10/2021, י"ב בחשוון, תשפ"ב.

מפגש סינכרוני ראשון יתקיים ב22/11/21, י"ח בכסלו תשפ"ב.

סילבוס

תכנית הקורס המפורטת תתפרסם בספטמבר תשפ"ב.

מפגשים סינכרוניים יתקיימו בתאריכים הבאים:

יום ב 22/11/2021
יום ב 20/12/2021
יום ב 24/01/2022
יום ב 21/02/2022
יום ב 21/03/2022
יום ב 09/05/2022

חשוב לדעת

בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור. כמו כן, קבלת גמול מותנית בהשלמת כל משימות הקורס, כולל משימת סיכום.