"…הילדים שנכנסים למערכת החינוך בשנת 2018 יהיו מבוגרים צעירים בשנת 2030.
בתי הספר צריכים להכין אותם למשרות שעדיין לא נוצרו, לטכנולוגיות שעוד לא הומצאו
ולפתרון בעיות שאיש עוד לא חזה.
אחריותנו המשותפת היא לנצל הזדמנויות ולמצוא פתרונות…."
בשנים האחרונות פותחו כמה מודלים ומסגרות תיאורטיות להטמעת ה-Sel – למידה חברתית רגשית במערכת החינוכית. אחד מהמודלים המרכזיים הוא מודל חמש היכולות של Casel* המדגיש 5 מישורים קשורים של יכולות קוגניטיביות, רגשיות והתנהגויות המאפשרות חוויה מוצלחת בבית הספר ובחיים עצמם.
בהשתלמות זאת נעסוק בטיפוח מיומנויות רגשיות-חברתיות כמו:
- מיומנויות בתחום המודעות העצמית: הבנה עצמית של הרגשות, המטרות והערכים האישיים.
- מיומנויות בתחום הניהול העצמי: כולל מיומנויות ועמדות המאפשרות יכולת לוויסות רגשי, דחיית סיפוקים, ניהול מתח, אחריות אישית ועוד.
- מיומנויות בתחום המודעות החברתית: כולל היכולת להבין את עמדה של האחר, בעל רקע או תרבות שונה ולחוש אמפטיה ואהדה כלפיו.
- מיומנויות יחסים בינאישיים: כולל היכולת להקשיב, לשתף פעולה, לנהל מו"מ במצבי מחלוקת.
- יכולת קבלת החלטות אחראית: יכולת לשקול סטנדרטים אתיים, הערכה מציאותית של ההשלכות של פעולות שונות, אחריות חברתית ועוד.