שילוב כלים דיגיטליים בהוראת מתמטיקה הופך לפרקטיקה מקובלת בעשורים האחרונים וטומנת בתוכה הבטחה לצמצום הפערים ומתן מענה אישי בהוראה.
מחקרים מראים כי שימוש בכלים דיגיטליים בלבד, ללא תיווך נכון של מורה, לא תורם לצמצום הפערים. בכיתה ז הפערים הם מהגבוהים בכיתות חט"ב הן בגלל המעבר מהתחום המספרי לתחום האלגברי והן בגלל הקושי במעבר מהיסודי לחטיבה הכולל גם עירוב של תלמידים מבתי ספר שונים. בהתאם לכך, חשוב שמורים המלמדים בכיתה ז ידעו לשלב באופן מיטבי בין אופני ההוראה השונים ולהתאימם לתלמידים בכיתותיהם. על המורים לעשות בחירה מושכלת בין מגוון החומרים הדיגיטליים והמודפסים, תוך שילוב בין הוראה "מסורתית" לבין שימוש בכלים דיגיטליים שונים בכיתה ובבית.
שילוב כלים דיגיטליים מזמן גם הזדמנויות לקבלת החלטות ותכנון ההוראה על בסיס נתונים. במהלך ההשתלמות נבחן אילו נתונים דרושים לנו כמורים כדי לקבל החלטות מושכלות יותר בעת שאנו מתכננים שיעור, מלמדים ומעריכים את השגי התלמידים.