הוראה ולמידה באמצעות קבוצות B-online 2019 WhatsApp

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ביולוגיה
  • מורי ביולוגיה בכיתות י'- יב'

  • 19/05/2019
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

רוצים לקחת חלק במיזם חדשני ופורץ דרך הכולל סיוע ללמידה חברתית מרחוק??
לאחר פיילוט מוצלח בשנת תשע"ח, בו ניתן מענה למאות תלמידי ביולוגיה שניגשו לבחינת הבגרות העיונית, אנו יוצאים שוב לדרך עם הפעלה מחודשת של מודל הלמידה החברתית מרחוק – B-online, לקראת בחינת הבגרות בביולוגיה תשע"ט.  

במסגרת התכנית יתנהל דיון לימודי שוטף, 24 שעות ביממה, בקבוצת WhatsApp ייעודית, את הקבוצה ינהלו זוג  מורים מובילים והיא תכלול כ 80-100  תלמידים עמיתים, במשך השבועיים הקודמים למועד בחינת הבגרות.

המענה יתבסס על הרשת החברתית WhatsApp , שהיא הפתרון הנפוץ והמוביל בתחום כיום, ועל שאלונים אינטראקטיביים שפותחו על גבי פלטפורמות טכנולוגיות של מטח בעברית ובערבית.

המורים שיבחרו לקחת חלק במיזם חדשני זה, ייקחו חלק בקורס המבוסס על מודל מיקרו קרדיטציה לפיתוח מקצועי שיזכה אותם בגמול של 30 שעות השתלמות. מודל זה מבוסס על "למידה קלינית" המתמקדת באתגר חינוכי ספציפי, ומציעה כשירויות שנותנות מענה לאתגר זה. בקורס זה תרכשו פרקטיקת הוראה ספציפית- הנחיית קבוצות למידה באמצעות WhatsApp. במהלך הקורס תכירו לעומק את הפרקטיקה הזו ותתנסו בה עם קבוצה ארצית של כ-50 תלמידים. לאחר ההתנסות תשתפו את עמיתי הקורס בתובנות, ותוכלו לשמוע על ההתנסות שלהם במטרה לשפר את רכישת הכשירות.  

קהל היעד לקורס ולהפעלת המודל:

  • מורי תיכון (דוברי עברית או דוברי ערבית) הרואים במתן סיוע ברשת חברתית אתגר והזדמנות להוביל מודל חדשני וחברתי ושברשותם טלפון חכם ואפליקציית WhatsApp.
    • ניסיון של שנתיים לפחות בהגשה לבגרות של תלמידי ביולוגיה.
    •במהלך השבועות בהם יופעל המודל יתחייב המורה לשעת הוראה ביום (מפוזרת על פני היממה), בהן ייתן תשומת לב מלאה לקבוצה, דרך מכשיר טלפון חכם או מהמחשב באמצעות "WhatsApp  Web". כשלפחות שעה בשבוע מתוך שעות אלו תוקדש לשיעור סינכרוני מובנה (יפותח בשיתוף צוות מטח). ההערכה היא ל סה"כ כ- 10 שעות הוראה בשבועיים למורה המפוזרות על פני הימים. בנוסף ישתתף המורה במפגשי הכשרה סינכרוניים לקראת הפעלת המודל.

היקף ומבנה הקורס:

הקורס הינו בהיקף של 30 שעות עם ציון, מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה וכולל 3 מפגשים סינכרוניים, הפעלת המודל בקבוצת WhatsApp, והשתתפות פעילה בכלל תהליך הלמידה המתקיים בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. הקורס מחולק ליחידות תוכן של למידה עצמית בזמנכם החופשי (בתוך מסגרת הזמנים הנגזרת מלוח הזמנים של המיזם), לצד מפגשים סינכרוניים (מפגשי אונליין, כל אחד מביתו) אשר יתקיימו בזמנים מוגדרים שנקבעו מראש.

משאבים שיעמדו לרשות המורים שיקחו חלק במיזם

•קבוצת WhatsApp של מורים עמיתים וצוות מטח לליווי, סיוע ותמיכה
•תיקייה שיתופית לחומרים, מערכי שיעור אונליין והמלצות
•סביבת קורס בקמפוס של מטח ובה חומרים תיאורטיים, פורום להתייעצות ומידע נוסף לשימוש וסיוע

דרישות ההשתלמות:

לקבלת גמול יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי הקורס:
מחוייבות להפעלת מיזם B-online בקבוצת WhatsApp במשך שבועיים עד יום הבגרות.  
השתתפות במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) – מפגשים ייחודיים למורים ומפגשים המועברים לתלמידים
•ביצוע המשימות השונות ביחידות הא-סינכרוניות לרבות הגשת התוצר והערכת העמיתים.

מועד פתיחת הקורס

הקורס ייפתח במפגש סינכרוני ביום ראשון 19.5.19.

*מספר המורים המשתתפים במיזם מוגבל