הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
דמיינו ש…
התלמידים שלכם ייחשפו לתכני הלימוד וכתוצאה מכך ישאלו שאלות משמעותיות על המתרחש בזירה הציבורית, ירצו להבין דברים ויחקרו מתוך מוטיבציה, הם יחושו שייכות של חומר הלימוד לעולמם ויפתחו מסוגלות להתמודדות עם אתגרי הלמידה בתחום הדעת.
דמיינו שהם יראו הלכה למעשה איך באות לידי ביטוי בכלי התקשורת סוגיות שעולות לדיון במהלך השיעורים בכיתה, שילמדו לאסוף מידע, לחקור, לתקף, להסיק מסקנות ולהציג תוצר משמעותי ורלוונטי הן לחומר בכיתה והן לחייהם?
אז מהו תלקיט עיתונות ואיך כל זה קשור?
תלקיט עיתונות הוא חלק מ"המשפחה" הרחבה של הערכה חלופית והוא אחת האפשרויות של הערכה חלופית באזרחות- מטלת הביצוע, הזוכה בשנים האחרונות לתשומת לב רבה בהוראה.
עיקרו של התלקיט הוא בחינה של סוגיה אזרחית העומדת על סדר היום הציבורי בכלי התקשורת ומתקשרת לתוכנית הלימודים באזרחות, אותה התלמידים נדרשים לחקור וליצור תוצר הנובע מהמסקנות שהסיקו מהחקירה. זהו תהליך מסוג הל"ה (הוראה-למידה-הערכה), אשר מעמיד במרכז תהליכי חקר רלוונטיים לעולמם של התלמידים, עידוד עשייה יצירתית, וטיפוח השיח הקבוצתי.
התלקיט מחבר את התלמידים לסוגיות אקטואליות העומדות במרכז השיח הציבורי ומעניקה להם כלים לבחינה של הסוגיות תוך שימוש בעולם המושגים מתחום מקצוע האזרחות. בקורס נתנסה בכתיבת תלקיט ובהנחיית תלמידים לביצוע עבודה משמעותית, וכן בהערכה ובציינון של מטלות מסוג זה.
אז למה לדמיין? בוא/י ללמוד איך עושים את זה בצורה מקצועית, ממוקדת וגם נעימה!