הערכה חלופית באמצעות תהליכי חקר בספרות ערבית

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ספרות ערבית במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים לערבית בחטיבת ביניים ובחטיבה עליונה

  • 18/11/2018
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

העולם בו אנו חיים גדוש במידע רב ומגוון, המשתנה ומתחדש בתדירות גבוהה. לצורך התמודדות עם האתגרים ששינויים אלה מציבים בפנינו, על מערכת החינוך לאפשר לתלמידים לפתח את כישורי החשיבה והלמידה שלהם, לפתח כישורים לעבודה צוות, לעודד את הסקרנות הטבעית, וגם להביא לידי ביטוי את היכולות של כל התלמידים.
בוגרי מערכת החינוך, אזרחי העתיד, זקוקים ליכולת חשיבה ברמה גבוהה, שתאפשר להם להבנות ידע חדש באופן עצמאי תוך הפעלת חשיבה ביקורתית ויצירתית. השגת יכולת זו בקרב התלמידים מחייבת שינוי בדרכי ההוראה, הלמידה וההערכה (ה.ל.ה). השינוי כרוך במעבר מלמידה המדגישה שינון של מידע, ללמידה משמעותית, המדגישה פיתוח הבנה מעמיקה של תכנים ויכולות למידה וחשיבה. הלמידה בדרך החקר מבוססת על השקפה זו וניתנת ליישום בכל תחומי הדעת. השתלמות זו תיתן מענה למורים שילמדו ויעריכו את תלמידיהם באמצעות למידה חקרנית.

לצפייה בסרטון המסביר על ההשתלמות לחצו כאן

קהל היעד

מורים לערבית בחטיבת ביניים ובחטיבה עליונה

מטרות הקורס

  1. לתת מענה למדניות הפדגוגית המתייחסת להערכה חלופית בית ספרית (30 אחוז מציון הבגרות)
  2. להכיר את מהות תהליך החקר על מגוון אופניו וסוגיו ולהציג את התמונה הכוללת של נושא החקר
  3. להתנסות בהוראת מיומנויות למידה בדרך החקר ובהערכת הלמידה כדרך ליישום למידה משמעותית

נושאים בהם נעסוק בקורס

  • מבוא ללמידה בדרך החקר
  • שאילת שאלות
  • שיטות וכלי מחקר
  • הצעה לחקר
  • טיעון
  • מיומנויות הערכה בתהליכי חקר
  • המורה כמנחה

מנחת הקורס

הדיל כיאל

היקף, מבנה ודרישות לגמול

הקורס בהיקף של 30 שעות עם ציון כולל מפגש אחד במתכונת פנים אל פנים שיתקיים בתחילתו. הקורס מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה (לא מוכרת לדרגות 7-9). למעט מפגש זה, כלל תהליך הלמידה יתבצע דרך רשת האינטרנט, בקמפוס הווירטואלי של עובדי ההוראה,מביתו של כל משתלם בזמן הנוח לו, במסגרת הזמנים שנקבעו מראש. ההשתלמות מחולקת ליחידות לימוד וירטואליות, הכוללות חומרי למידה ומשימות לביצוע.

מפגש הפתיחה

מפגש הפתיחה יתקיים ביום א' ב-18/11/2018 ביחידה א-סינכרונית.

תוכנית הקורס המלאה תתפרסם בהמשך.