למידה בדרך החקר היא גישה חינוכית המבקשת להבנות מושגים ועקרונות בתחום הדעת הנלמד, כיצד נוצר ידע בתחום דעת מסוים, מהם התהליכים ליצירת הידע, כיצד מבצעים אותם וכיצד מבקרים אותם. הלמידה בדרך החקר משלבת הוראת חשיבה מסדר גבוה ומכוונת ליצור הבנה מעמיקה של הנלמד באמצעות הבנייה קונסטרוקטיבית של הידע ופיתוח חשיבה ביקורתית. למידה בדרך החקר מבוססת על שילוב מיומנויות (כולל אסטרטגיות חשיבה) עם ידע תכני. כדי לקדם למידה משמעותית בדרך החקר ובכלל, עלינו להתייחס באופן ומפורש לשאלות הנוגעות לחשיבה בתחום הדעת, ולאופן שבו אנו יוצרים, מבינים, מפרשים ומקנים לתוכן משמעות.
בקורס זה נתמקד ביכולות הנחייה והדרכה של צוותים בתמ"ר להוראת התכנים השונים בתכנית הלימודים במקצוע בהתאמה לרמות גיל ויכולות שונות של התלמידים. הלמידה בקורס תהווה בסיס הן לביסוס ופיתוח ההוראה והן פתח להמשך הלמידה העסקת בחשיבה דיסציפלינרית בחקר.