חשיבה מסדר גבוה בתהליכי הערכה – שפת אם ערבית

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ספרות למגזר הערבי
  • מורים מקצועיים מתחום הדעת ספרות לערבים

  • 13/10/2020
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

 כתוצאה מהטמעת הרפורמה ללמידה משמעותית במערכת החינוך, השתנה מבנה ההערכה במקצועות השונים ובכללם גם מקצועות מדעי החברה. כיום, תלמידי מדעי החברה נבחנים רק במקצוע אחד ממקצועות הבגרות  בהערכה חיצונית.

 גם פריטי השאלות בבחינות הבגרות החיצוניות במדעי החברה עברו שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, זאת מתוך מטרה להפחית את מספר השאלות הדורשות שינון בבחינות  ולקדם את יכולת היישום של המושגים והתיאוריות הנלמדות ואת הלמידה המשמעותית של התלמידים.

 בכל מקצועות מדעי החברה מופיעים בבגרויות שאלות עמ"ר (ערכים מעורבות, רלוונטיות) ושאלות חשיבה מסדר גבוה – שאלות השוואה, שאלות טיעון ושאלות הדורשות ניתוח נתונים והסקת מסקנות. משקלן של שאלות אלו בבחינות עולה בהדרגה

מטרות הקורס

  • התמקצעות המורים בפיתוח פריטי בחינה מסדר גבוה ושאלות עמ"ר (ערכים, מעורבות ורלוונטיות).
  • התמקצעות המורים בבניית מחוונים להערכת שאלות חשיבה מסדר גבוה בכללן שאלת עמ"ר.
  • פיתוח ויישום בפרקטיקות להוראת שאלות חשיבה מסדר גבוה ושאלות עמ"ר בכיתה.
  •  יצירת קהילת לומדים מזמנת שיח לשיתוף בהתנסויות ולמידה מהשטח

קהל היעד של הקורס

מורים מקצועיים מתחום הדעת ספרות לערבים.

מנחת הקורס

עאידה חמזה מסארוה, מורה ומדריכה לשפה וספרות ערבית.

היקף הקורס ודרישות לקבלת גמול

הקורס בהיקף של 30 שעות מוכרות לגמול באופק חדש ולעוז לתמורה.

כל תהליך הלמידה מתקיים ברשת בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל .

הקורס מורכב מיחידות סינכרוניות וא- סינכרוניות.

פתיחת הקורס

הקורס ייפתח במפגש סינכרוני בתאריך 13.10.20.