הקורס הינו במודל" איחוד מול ייחוד " בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
כתוצאה מהטמעת הרפורמה ללמידה משמעותית במערכת החינוך, השתנה מבנה ההערכה במקצועות השונים ובכללם גם בביולוגיה.
גם פריטי השאלות בבחינות הבגרות החיצוניות בביולוגיה עברו שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, זאת מתוך מטרה להפחית את מספר השאלות הדורשות שינון בבחינות ולקדם את יכולת היישום של המושגים והתיאוריות הנלמדות ואת הלמידה המשמעותית של התלמידים.
בין השינויים המשמעותיים בבגרות בביולוגיה נמצא שאלות עמ"ר (ערכים מעורבות, רלוונטיות) ושאלות חשיבה מסדר גבוה – שאלות השוואה, שאלות טיעון ושאלות הדורשות ניתוח נתונים והסקת מסקנות. משקלן של שאלות אלו בבחינות עולה בהדרגה.