חשיבה מסדר גבוה – חינוך גופני

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • חינוך גופני במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים לחינוך גופני בחטיבה העליונה

  • 06/11/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

 כתוצאה מהטמעת הרפורמה ללמידה משמעותית במערכת החינוך, השתנה מבנה ההערכה במקצועות השונים ובכללם גם מקצועות מדעי החברה. כיום, תלמידי מדעי החברה נבחנים רק במקצוע אחד ממקצועות הבגרות  בהערכה חיצונית.

 גם פריטי השאלות בבחינות הבגרות החיצוניות במדעי החברה עברו שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, זאת מתוך מטרה להפחית את מספר השאלות הדורשות שינון בבחינות  ולקדם את יכולת היישום של המושגים והתיאוריות הנלמדות ואת הלמידה המשמעותית של התלמידים.

 בכל מקצועות מדעי החברה מופיעים בבגרויות שאלות עמ"ר (ערכים מעורבות, רלוונטיות) ושאלות חשיבה מסדר גבוה – שאלות השוואה, שאלות טיעון ושאלות הדורשות ניתוח נתונים והסקת מסקנות. משקלן של שאלות אלו בבחינות עולה בהדרגה.

מטרות הקורס

  1. נדע מהי מיומנות חשיבה מסדר גבוה והיכן היא פוגשת אותנו במגמת חינוך גופני.
  2. לפתח חשיבה שתתרום להבניית ידע אצל התלמידים בדרכים משמעותיות.
  3. לגוון בדרכי ההוראה, ולהפוך את הלמידה של התלמידים לפעילה ומעמיקה.
  4. ליישם אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה בהוראה.
  5. ליצור מאגר של שאלות, תוצרים וחומרים למשתתפי הקורס.

קהל היעד

הקורס מיועד למורות ומורים המלמדים את המקצוע המוגבר בחינוך גופני ומכינים לבגרות במקצועות האנטומיה, הפיזיולוגיה והפסיכולוגיה של הספורט.

מנחת הקורס

וינטרוב סיגל

היקףומבנה הקורס

הקורס בהיקף של 30 שעות מוכרות לגמול באופק חדש ולעוז לתמורה.

2 מפגשים סינכרונים סה"כ 4 שעות אקדמאיות) + 7 מפגשים א-סינכרוניים.

דרישות הקורס לקבלת גמול

  1. ביצוע כל המשימות שיפורטו במפגשים הא-סינכרוניים.
  2. קבלת ציון עובר (60) במשימת הסיכום.
  3. פתיחת מצלמות במפגשים הסינכרוניים.

מפגש פתיחה

הקורס ייפתח ביום ראשון י"ב בחשוון תשפ"ג , 6.11.22, בשעה 20:00 במפגש סינכרוני.

מפגש סיכום

המפגש יתקיים ביום ראשון כ"ח בשבט תשפ"ג, 19.02.2023, בשעה 20:00 במפגש סינכרוני.