יצירת התאטרון כמעשה חקר

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • תאטרון במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים לתאטרון בחטיבה העליונה, בוגרי קורס PBL המנחים השנה תלמידים לקראת בגרות בהפקה.

  • 13/10/2020
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

תהליך החקר הוא העוגן והבסיס להפקות תאטרון לימודיות במודל ה-PBL. קורס החקר מציע למורים לתאטרון, המנחים פרויקטים במסגרת של ה-30% ו/או מנחים השנה תלמידים להפקות בגרות, מסגרת מלווה המקנה כלים ותמיכה בהובלת תהליכי החקר הפעיל בכיתה, תוך כדי פעולה.

תהליכי החקר מבטאים היטב את ה"אני מאמין" של הפיקוח על הוראת התאטרון: יצירת התאטרון היא מעשה של חקר פעיל של האמן.

מדוע דווקא חקר פעיל?

  • החקר הפעיל מוביל ליישום אינטגרטיבי אמיתי של מיומנויות תיאורטיות וביצוע שונות הנדרשות לצורך יצירה של הפקת תאטרון.
  • החקר הפעיל מעודד מעורבות והתלהבות אותנטית מצד התלמיד, שכן זוהי גישת חקר המבוססת על סקרנות, השראה, חידוש ונותנת מקום רב לפרספקטיבה האישית, ובה בעת תובעת מן התלמיד לצאת ממקומו הסביל ללמידה פעילה הכוללת יוזמה, תכנון, יישום ורפלקציה.
  • החקר הפעיל מאפשר שינוי ורענון אצל המורה,  הוא הופך למנחה ומתווך, שתפקידו לסייע לתלמידים להבנות בעצמם את הידע שבחרו להתעמק בו.

מטרות הקורס

  1. הכרות עם מעגל החקר הפעיל בכלל, ובהפקת התאטרון בפרט.
  2. הבנת תהליך החקר כחלק מעבודה דרמטורגית בכל תהליך יצירה תיאטרוני ותיווכו לתלמידים.
  3. הבנת לוח המקורות ובניית ההקשרים
  4. יצירת שפה משותפת דרך בניית קהילת עמיתים תומכת..
  5. היכרות עם כלים דיגיטליים שיחזקו את תהליכי החקר והביצוע.

קהל היעד של הקורס

מורים לתאטרון בחטיבה העליונה, בוגרי קורס PBL המנחים השנה תלמידים לקראת בגרות בהפקה.

מנחת הקורס

נטלי צוקרמן.

היקף, מבנה ודרישות לגמול

הקורס בהיקף של 30 שעות עם ציון, הכולל מפגשים סינכרוניים ומטלות א-סינכרוניות. הקורס מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה (לא לדרגות 7-9). נדרשת השתתפות פעילה במפגשים סינכרוניים, הגשת מטלות א-סינכרוניות והגשת מטלת סיכום.

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח במפגש סינכרונית ביום ראשון 13.10.20