כישורי חשיבה של המאה ה-21 בבחינת בגרות בתאטרון

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • תאטרון
  • מורים לתאטרון המגישים לבחינה בכתב

  • 24/04/2018
  • 30 שעות
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

השתלמות ייחודית, העוסקת בשילוב כישורי חשיבה של המאה ה-21 בבחינת הבגרות בכתב בתאטרון.

לבחינות הבגרות השלכות משמעותיות על תהליכי ההוראה, הלמידה והערכה בכיתה. לכן, חשוב להבטיח שהבחינה תשקף את הידע ואת כישורי הלומדים אותם מבקשת תכנית הלימודים בתאטרון לטפח.

בחינות בגרות נחשבות ל"עתירות סיכון" (high stakes) כלומר, הן משפיעות על גורלו של התלמיד. לפיכך, בחינת הבגרות צריכה לעמוד באופן מוקפד בסטנדרטים מקצועיים מחד, ולהתאים להטרוגניות של סוגי לומדים וסוגי חשיבה, מאידך.

אנו רואים חשיבות גדולה בעריכת ההשתלמות, לאור הרפורמה במבנה ההיבחנות, והמעבר לבחינות פנימיות. השינוי מעלה מספר סוגיות/דילמות, כגון: כיצד ניתן מענה לשונות של תלמידים/ מורים / בתי ספר במבחנים ועדיין נשמור על סטנדרטים מקצועיים? האם ציון בבית ספר  מסוים בשנה מסוימת משקף את אותה רמת הידע וכישורים כמו אותו ציון בבית ספר אחר באותה שנה? האם בחינת בגרות בשנה נתונה משקפת אותה רמת ידע וכישורים כמו בשנה אחרת?

נצא אתכם למסע משותף, שבתחילתו נעריך את המצב הקיים בבחינת הבגרות העיונית בתאטרון,   נתנסה בניסוח פריטי בחינה איכותיים מסוגים שונים ובפיתוח מחוונים עבורם, נתוודע לפורמטים שונים של בחינות מסורתיות, נבנה ידע משותף בנוגע לאפשרויות השונות להערכת כישורי חשיבה של המאה ה-21 ונדון במגוון סוגיות ודילמות רלוונטיות. לאורך המסע אולי אף נשנה את דרכי החשיבה ואת תפיסות שלנו בנוגע להערכה ומדידה בכלל ובנוגע לחשיבה בבחינות בגרות בפרט.

היקף הקורס

30 שעות עם ציון, לצורך קבלת גמול (מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה)

קהל היעד

מורים לתאטרון המגישים לבחינה בכתב

מנחת הקורס

סגל שטיין ליאור

חשוב לדעת

לאור מועד ההשתלמות כלל היחידות תהיינה פתוחות לעיון החל ממועד פתיחת ההשתלמות (כולל מטלת הסיכום) וזאת בכדי לסייע בכתיבת השאלון עבור תלמידיכם כבר בשנת הלימודים הנוכחית.