כלי ניהול לרכזי מקצוע – ביולוגיה (בעלי צוות)

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ביולוגיה במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים המיועדים לתפקיד רכז מקצוע ו/או מכהנים בפועל כרכזים בחט"ע

  • 27/10/2019
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

להוביל את הצוות, לנהל את הידע, לקדם את תחום הדעת, להפגין מיומנויות פדגוגיות, לגבש תכנית הערכה, לשכנע את המנהל וכל זאת מבלי לקחת בחשבון את ההוראה בכיתה…

כל אלו ועוד מרכיבים את תפקיד רכז המקצוע. לא פשוט, נכון? איך מצליחים לעמוד באתגר/ אחריות? כיצד אפשר להשתפר ולהתחדש?

הקורס משלב בין תפיסה תפקיד רכז המקצוע כמנהיג פדגוגי מוביל צוות, לבין מתן כלים ניהוליים שמסייעים לרכז לעמוד באופן מיטבי באחריות זו. יושם דגש רב על שיתוף קבוצתי ולמידת עמיתים, מתוך כבוד והערכה לניסיון הרב שהמשתתפים מביאים איתם.

מטרות הקורס

  1. לגבש את תפיסת תפקיד רכז ביולוגיה.
  2. לבנות/ ליישם כלים דיגיטליים לשימוש הרכז.
  3. להתנסות בכלים להובלת צוות וקידום מטרות.
  4. ליצור קבוצת עמיתים המהווה מסגרת ללמידה והתפתחות מקצועית, בצד תמיכה והתפתחות אישית.

נושאי הקורס

  1. רכז במציאות חינוכית משתנה
  2. תפיסת תפקיד רכז הביולוגיה, הגדרת יעדים והחלת שינויים
  3. הובלת צוות לעבודה שיתופית: כלי לתכנון וניהול ישיבת צוות
  4. חניכה, ליווי, תקשורת בינאישית וכישורי הנחייה 
  5. ניהול ידע והטמעתו
  6. עוגנים בשירות הרכז
  7. הובלת תהליכי שינוי: יעדים שכדאי לאמץ
  8. תכנון ורפלקציה – כלים ניהוליים
  9. הערכה: מה מעריכים וכיצד מעריכים. כלי אינטראקטיבי להערכת דיאלוגית (העשרה).
  10. משימת סיכום

מנחות הקורס

ילנה סנצישב וגלית כראדי

היקף ומבנה הקורס

30 שעות עם ציון. מוכרת כגמול באופק חדש ובעוז לתמורה.

דרישות הקורס

לקבלת גמול השתלמות יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי ההשתלמות: השתתפות במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות הא-סינכרוניות לרבות משימת הסיכום.

מועד פתיחה

27.10.19, כ"ח בתשרי תש"פ (יחידה סינכרונית).

חשוב לדעת

שימו לב!  בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור