הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
להיות רכז מקצוע ספרות זה להצליח לתת ל"מראה הנושן- רגע של הולדת": להצליח לראות מבעד לשגרתי, לבנאלי ולמובן מאליו. לצאת מהמסלול האוטומטי ולעלות על הדרך האותנטית שלך. להיות רכז ספרות זה להיות איש ספרות בדרכך, וגם לדעת לאפשר לקולגות להתפתח בדרכם. להוביל דרך וגם להיות קשוב לשותפים. להתמודד עם התנגדויות בצוות, לסחוף אחריך את חבריך המורים, ליצור תנאים של אמון, שיתוף פעולה והפריה הדדית, להתמודד עם: "אבל אין כסף" ו"אין מספיק שעות". לא להפסיק להאמין שהספרות היא כלי חינוכי רב עוצמה, כלי שמימושו עם התלמידים בשטח- תלוי בעבודה המקצועית ובהשראה של הצוות.
תפקיד רכז מקצוע הספרות אינו פשוט. עליו להוביל את הצוות, לנהל את הידע, לקדם את תחום הדעת, להפגין מיומנויות פדגוגיות, לגבש תכנית הערכה, לשכנע את המנהל וכל זאת מבלי לקחת בחשבון את ההוראה בכיתה.
איך מצליחים לעמוד באחריות? כיצד אפשר להשתפר ולהתחדש?הקורס המיועד לרכזי מקצוע בתחום הספרות, ינסה לתת מענה לאתגר, תוך חיבור בין בירור עקרוני של תחומי אחריותכם כרכזים, לבין כלים ניהוליים מעשיים שיסייעו לכם לעמוד באופן מיטבי באחריות זו. במהלך הקורס יושם דגש רב על שיתוף ולמידת עמיתים, מתוך כבוד והערכה לניסיון הרב שאתם מביאים אתכם, ומתוך כוונה לעודד אימוץ דפוסים של שיח ושיתוף עמיתים בעבודה השוטפת של הובלת צוות בבית הספר.