כלי ניהול לרכזי מקצוע – ספרות

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ספרות במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים המיועדים לתפקיד רכז מקצוע ו/או מכהנים בפועל כרכזים בחטיבת ביניים וחטיבה עליונה

  • 03/11/2019
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

להיות רכז מקצוע ספרות זה להצליח לתת ל"מראה הנושן- רגע של הולדת": להצליח לראות מבעד לשגרתי, לבנאלי ולמובן מאליו. לצאת מהמסלול האוטומטי ולעלות על הדרך האותנטית שלך. להיות רכז ספרות זה להיות איש ספרות בדרכך, וגם לדעת לאפשר לקולגות להתפתח בדרכם. להוביל דרך וגם להיות קשוב לשותפים. להתמודד עם התנגדויות בצוות, לסחוף אחריך את חבריך המורים, ליצור תנאים של אמון, שיתוף פעולה והפריה הדדית, להתמודד עם: "אבל אין כסף" ו"אין מספיק שעות". לא להפסיק להאמין שהספרות היא כלי חינוכי רב עוצמה, כלי שמימושו עם התלמידים בשטח- תלוי בעבודה המקצועית ובהשראה של הצוות.

תפקיד רכז מקצוע הספרות אינו פשוט. עליו להוביל את הצוות, לנהל את הידע, לקדם את תחום הדעת, להפגין מיומנויות פדגוגיות, לגבש תכנית הערכה, לשכנע את המנהל וכל זאת מבלי לקחת בחשבון את ההוראה בכיתה.

איך מצליחים לעמוד באחריות? כיצד אפשר להשתפר ולהתחדש?הקורס המיועד לרכזי מקצוע בתחום הספרות, ינסה לתת מענה לאתגר, תוך חיבור בין בירור עקרוני של תחומי אחריותכם כרכזים, לבין כלים ניהוליים מעשיים שיסייעו לכם לעמוד באופן מיטבי באחריות זו. במהלך הקורס יושם דגש רב על שיתוף ולמידת עמיתים, מתוך כבוד והערכה לניסיון הרב שאתם מביאים אתכם, ומתוך כוונה לעודד אימוץ דפוסים של שיח ושיתוף עמיתים בעבודה השוטפת של הובלת צוות בבית הספר.

מטרות הקורס

  1. לבנות את תפיסת תפקיד רכז המקצוע
  2. לבנות/ ליישם כלים דיגיטליים לשימוש הרכז.
  3. ליצור קבוצת עמיתים המהווה מסגרת ללמידה והתפתחות מקצועית, בצד תמיכה והתפתחות אישית.

מנחת הקורס

אתי וינקלר.

היקף ומבנה הקורס

30 שעות עם ציון. מוכר כגמול באופק חדש ובעוז לתמורה.

דרישות הקורס

לקבלת גמול השתלמות יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי ההשתלמות: השתתפות במפגשי פנים אל פנים, במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות הא-סינכרוניות לרבות משימת הסיכום.

מועד פתיחה

הקורס ייפתח במפגש פא"פ ביום א', 3/11/19, ה בחשון התש"פ, בשעות 15:45-19:45.

חשוב לדעת

שימו לב!  בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור