כלי ניהול לרכזי מקצוע שלב א' – שפת אם ערבית מחזור שני

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ערבית למגזר הערבי והבדואי במודל "איחוד מול ייחוד"
  • רכזים חדשים וותיקים כאחד בתחום הדעת השפה הערבית בבתי ספר ערביים ובדואים ביסוד, חטיבת הביניים ובתיכון.

  • 18/04/2021
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

أدوات إدارة لمركّز موضوع اللّغة العربيّة

يُعتبر مركّز موضوع اللّغة العربيّة جزء من الطاقم الرياديّ في المدرسة، وذلك لأنّه مسؤول عن الناحية التربويّة والتعليميّة والتنظيميّة لمجال المعرفة الّذي يقع تحت مسؤوليّته.

هذا المساق يحاول أن يجيب عن التحديّات، من خلال الربط بين تعريف وظيفة المركّز ومجالات مسؤوليّته، وبين الأدوات الإداريّة العمليّة الّتي تساعدكم وتمكّنكم من حمل هذه المسؤوليّات بشكل جيّد والنجاح في تنفيذ المهامّ الملقاة عليكم. يتمّ التركيز على العمل التعاونيّ في مجموعات، وعلى تعلّم الأقران، من خلال احترام وتقدير تجربتكم الواسعة، وأيضًا لتشجيع اعتماد أنماط من النقاش ومشاركة الزملاء في سيرورة العمل بقيادة طاقم معلّمي اللّغة العربيّة في المدرسة.

הקורס הינו במודל" איחוד מול ייחוד " בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

רכז המקצוע לשפה הערבית הנו חלק מהצוות המוביל בבית-הספר. בהיותו אחראי על ניהול פדגוגי וארגוני של תחום הדעת שבאחריותו, כאשר נדרש: להוביל את הצוות, לנהל את הידע, לקדם את תחום הדעת, להפגין מיומנויות פדגוגיות, לגבש תכנית הערכה, לשכנע את המנהל וכל זאת מבלי לקחת בחשבון את ההוראה בכיתה…

כל אלו ועוד מרכיבים את תפקיד רכז המקצוע. לא פשוט, נכון? איך מצליחים לעמוד באתגר/ אחריות? כיצד אפשר להשתפר ולהתחדש?

קורס פיתוח מקצועי חדש המיועד לרכזי מקצוע השפה הערבית ינסה לתת מענה לאתגר, תוך חיבור בין בירור עקרוני של תחומי אחריותכם כרכזים, לבין כלים ניהוליים מעשיים שיסייעו לכם לעמוד באופן מיטבי באחריות זו. יושם דגש רב על שיתוף קבוצתי ולמידת עמיתים, מתוך כבוד והערכה לניסיון הרב שאתם מביאים אתכם, ומתוך כוונה לעודד אימוץ דפוסים של שיח ושיתוף עמיתים בעבודה השוטפת של הובלת צוות מורי השפה הערבית בבית הספר.

מטרות הקורס

  1. בירור תפיסת תפקיד רכז במקצוע השפה הערבית
  2. בנייה/יישום של כלים דיגיטליים לשימוש הרכז.
  3. יצירת קבוצת עמיתים המהווה מסגרת ללמידה והתפתחות מקצועית, בצד תמיכה והתפתחות אישית.

מנחה הקורס

אליאס נג'אר.

קהל יעד

רכזים חדשים וותיקים כאחד בתחום הדעת השפה הערבית בבתי ספר ערביים ובדואים ביסוד, חטיבת הביניים ובתיכון.

*זהו מחזור שני של הקורס. אם השתתפתם במחזור הראשון וקיבלתם ציון סופי מעל 60 לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).

היקף ומבנה הקורס

ההשתלמות בהיקף של 30 שעות עם ציון, מוכרת לאופק חדש ולעוז לתמורה וכוללת, 4 מפגשים סינכרוניים בהם נקיים למידת עמיתים המבוססת על תחקיר משותף של היישומים והפקת לקחים, כולל הצעות לשכלול הכלים על סמך "חוויית המשתמש" ויחידות לימוד א-סינכרוניות בהם תתנסו ביישום כלי ניהול, בעבודה השוטפת בבית הספר ומול רכזי המקצוע.

דרישות הקורס

לקבלת גמול השתלמות יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי ההשתלמות: השתתפות במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות השונות ביחידות הא-סינכרוניות לרבות משימת הסיכום.

כמו כן, בהשתלמות זו תדרשו ליישם בין 2-3 כלים ניהוליים פדגוגים תוך מישוב הכלים ורפלקציה.

דרישות טכניות להשתתפות בהשתלמות:

  • מחשב, חיבור לאינטרנט, רמקולים, מיקרופון ומצלמה (חובה לטובת המפגשים הסינכרוניים).
  • התמצאות בסיסית בשימוש האינטרנט, דואר אלקטרוני וסביבת ה- Office.
  • דפדפן Google Chrome
  • רוחב פס (מהירות החיבור): לפחות 1.5 MB

מועד הפתיחה

ההשתלמות תפתח ביום א' 18/04/2021 במפגש סינכרוני.

פתיחת הקורס מותנית במינימום של 35 נרשמים.

חשוב לדעת

שימו לב!  בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור.

בנוסף, הקורס מסתיים באוגוסט.