כלי ניהול לרכז/ת המקצוע – ספרות

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ספרות במודל "איחוד מול ייחוד"
  • רכזים חדשים וותיקים כאחד בתחום הדעת : ספרות בחט"ב ובחט"ע

  • 14/10/2018
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

"גם למראה נושן יש רגע של הולדת" ("ירח", אלתרמן)

להיות רכז מקצוע ספרות זה להצליח לתת ל"מראה הנושן- רגע של הולדת": להצליח לראות מבעד לשגרתי, לבנאלי ולמובן מאליו. לצאת מהמסלול האוטומטי ולעלות על הדרך האותנטית שלך.
להיות רכז ספרות זה להיות איש ספרות בדרכך, וגם לדעת לאפשר לקולגות להתפתח בדרכם. להוביל דרך וגם להיות קשוב לשותפים. להתמודד עם התנגדויות בצוות, לסחוף אחריך את חבריך המורים, ליצור תנאים של אמון, שיתוף פעולה והפריה הדדית, להתמודד עם: "אבל אין כסף" ו"אין מספיק שעות".
לא להפסיק להאמין שהספרות היא כלי חינוכי רב עוצמה, כלי שמימושו עם התלמידים בשטח- תלוי בעבודה המקצועית ובהשראה של הצוות.
תפקיד רכז מקצוע הספרות אינו פשוט. עליו להוביל את הצוות, לנהל את הידע, לקדם את תחום הדעת, להפגין מיומנויות פדגוגיות, לגבש תכנית הערכה, לשכנע את המנהל וכל זאת מבלי לקחת בחשבון את ההוראה בכיתה…
איך מצליחים לעמוד באתגר/ אחריות? כיצד אפשר להשתפר ולהתחדש?
קורס פיתוח מקצועי חדש המיועד לרכזי מקצוע בתחום הספרות, ינסה לתת מענה לאתגר, תוך חיבור בין בירור עקרוני של תחומי אחריותכם כרכזים, לבין כלים ניהוליים מעשיים שיסייעו לכם לעמוד באופן מיטבי באחריות זו. במהלך הקורס יושם דגש רב על שיתוף ולמידת עמיתים, מתוך כבוד והערכה לניסיון הרב שאתם מביאים אתכם, ומתוך כוונה לעודד אימוץ דפוסים של שיח ושיתוף עמיתים בעבודה השוטפת של הובלת צוות בבית הספר.

מטרות הקורס

  1. בירור תפיסת תפקיד רכז במקצוע בספרות 
  2. בנייה/יישום של כלים דיגיטליים לשימוש הרכז
  3. יצירת קבוצת עמיתים המהווה מסגרת ללמידה והתפתחות מקצועית, בצד תמיכה והתפתחות אישית

קהל היעד

רכזים חדשים וותיקים כאחד בתחום הדעת:  ספרות חט"ב וחט"ע

מנחת הקורס

אתי וינקלר

היקף ומבנה הקורס

הקורס הינו בהיקף של 30 שעות עם ציון, מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה וכולל מפגש פנים אל פנים אחד ,מפגש סינכרוני אחד בהם נקיים למידת עמיתים המבוססת על תחקיר משותף של היישומים והפקת לקחים, כולל הצעות לשכלול הכלים על סמך "חוויית המשתמש" ושלוש יחידות לימוד א-סינכרוניות בהן תתנסו ביישום כלי ניהול, בעבודה השוטפת בבית הספר ומול רכזי המקצוע.

דרישות הקורס

לקבלת גמול השתלמות יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי הקורס: השתתפות במפגשי הפא"פ, במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות השונות ביחידות הא-סינכרוניות לרבות משימת הסיכום.

שימו לב, ביצוע משימת הסיכום מהווה תנאי הכרחי לקבלת הגמול.

כמו כן, בקורס זה תדרשו ליישם בין 2-3 כלים ניהוליים פדגוגים תוך מישוב הכלים ורפלקציה.

 

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ביום ראשון ה-14.10.18 במפגש פא"פ במטח בין השעות 15:30-19:30 (קלאוזנר 16, תל אביב).

 

חשוב לדעת

שימו לב!  בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור.