הוראת הפיזיקה בכיתה ההטרוגנית ובחינוך המיוחד

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • פיזיקה במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים לפיזיקה בחטיבה העליונה, המלמדים פיזיקה בכיתות הטרוגניות, בחינוך המיוחד, לרבות מורים המגישים לבחינות הבגרות בכל רמות הלימוד.

  • 05/01/2020
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס פותח במסגרת רפורמת ההכלה וההשתלבות, המיושמת במערכת החינוך בימים אלו. הקורס נועד לסייע למורים המלמדים פיזיקה בכיתה בה לומדים תלמידים עם מגוון צרכים.

בקורס נכיר הצעה לתכנית הלימודים בפיזיקה לכיתות הטרוגניות וחנ"מ. בנוסף, הקורס מקנה ידע וכלים חדשניים ומעשיים ללמד את המיומנויות של המאה ה-21 . בקורס נחשף לתוכנות חדשות, אפליקציות שימושיות שבאמצעותן נבנה מאגר חומרים מקצועי ללימוד תכנית הלימודים. תפקידו של המורה לפיזיקה (בכלל ובפרט בחינוך המיוחד ובכיתות הטרוגניות) לתת מענה לשונות בכיתה, תוך חיבור ושימוש בעולם הטכנולוגי ולסביבתם הטבעית של התלמידים . בקורס נעסוק בתכנים בפיזיקה, תוך שימוש בטכנולוגיה ללימוד חוויתי.

קהל היעד

מורים לפיזיקה בחטיבה העליונה, המלמדים פיזיקה בכיתות הטרוגניות, בחינוך המיוחד, לרבות מורים המגישים לבחינות הבגרות בכל רמות הלימוד.

מטרות הקורס

  • הכרות החינוך המיוחד ואיתור צרכי התלמיד בכיתה ההטרוגנית.
  • מציאת דרכים ליצירת מענה אישי לשונות התלמידים בכיתה.
  • בניית מאגר חומרים בפיזיקה, בניית יישומים הנותנים למורה כלים להנגשת החומר וסיוע בהתמודדות עם אתגרי הלמידה שלו.
  • שימוש באפליקציות ובניית כלים דיגיטאלים למימוש הפוטנציאל וסיוע לתלמידים עם מגוון צרכים.
  • בניית מארז כלי הערכה להערכה אישית של התלמיד בפיזיקה.

מנחת הקורס

איריס פלד- הפיקוח על הפיזיקה.

היקף הקורס

הקורס בהיקף של 30 שעות עם ציון, ומוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה. 

 

מבנה הקורס

  1. מבוא – העמקת ההבנה אודות אוכלוסייה עם מגוון צרכים ומאפייני הלמידה שלהם. בניית תוכנית אישית בפיזיקה בשילוב חינוך לחשיבה.
  2. תכנון הלימודים – חשיפה לכלים דיגיטאליים ויישומים חדשניים ושימוש בהם בפיזיקה, להמחשת מושגים מופשטים. זיהוי אסטרטגיות של ארגון למידה. הכרות עם תוכנית הלימודים בתחום הדעת: מבנה, נושאים, מיומנויות ייחודיות, אתגרים ומענה בתכנון.
  3. הוראה ולמידה – הוראה מותאמת, עקרונות התיווך ואסטרטגיות של הוראה, מותאמת ומתווכת, הכרות והתנסות עם אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה בפיזיקה. הכרות והתנסות בכלי תקשוב תומכים בהוראה מותאמת בפיזיקה. בניית מאגר חומרי למידה בפיזיקה.
  4.  תהליכי הערכה – סוגיות בהערכת תלמידים עם מגוון צרכים. שיקולי דעת בהתאמות בהערכה פנימית לתלמידים אלו. הכרות והתנסות בכלי תקשוב תומכים בתהליכי הערכה.

דרישות הקורס

לקבלת גמול השתלמות עם ציון יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי ההשתלמות: השתתפות במפגשי פנים אל פנים, במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות ה-אסינכרוניות לרבות ביצוע של משימת הסיכום.

מועד פתיחת הקורס

הקורס ייפתח ב-5.1.2020 במפגש פנים אל פנים.

חשוב לדעת

שימו לב! בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, קבלת גמול מותנית בהשלמת כל משימות הקורס כולל משימת סיכום.