כשהחינוך המיוחד ותחום הדעת נפגשים הוא במסלול במודל "איחוד מול ייחוד" במסגרתו פותחה השתלמות גנרית מקוונת ברובה שהותאמה למגוון תחומי דעת. תוצר של שיתוף פעולה בין אגף א' לפיתוח פדגוגי, במזכירות הפדגוגית לבין האגף לחינוך מיוחד במנהל הפדגוגי.
מטרת הקורס היא לשכלל ולהעמיק את תכנון הלמידה, הוראת המוזיקה וההערכה בקרב תלמידים עם צרכים מיוחדים. הקורס תומך ברפורמת ההכלה וההשתלבות, המיושמת במערכת החינוך בימים אלו, ונועד לסייע גם למורים המלמדים בכיתות הטרוגניות.