לחקור ליצור ולשתף – ויקיפדיה בהוראת עברית

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • עברית במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים לעברית בכיתות ט'-י"ב שלא השלימו קורס זה בשנים קודמות

  • 23/10/2019
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

הטכנולוגיה שינתה את האופן שבו אנו מחפשים מידע, מארגנים מידע, יוצרים ומפיצים מידע. 
כמו כל מי שצורך מידע מהמרשתת גם התלמידים שלכם פונים לוויקיפדיה… זה הזמן להיכנס אל מאחורי הקלעים השקופים של ויקיפדיה.

בקורס זה נכיר ערכים המאפיינים את ויקיפדיה, ונלמד איך להנחות את התלמידים לרכוש מיומנויות בהבנה ובהבעה בעזרת הויקיפדיה. לקרוא ערך בקריאה ביקורתית. יחד ניצור חומרי הוראה המשלבים חקר ושיתופיות המאפיינים את הוויקיפדיה, נפתח יחידות להערכה חלופית המשלבות אוריינות דיגיטלית, משחוק ומיומנויות מתחום הדעת עברית כמו מיזוג טקסטים, כתיבת טיעון ותגובה, השוואה, הרחבת אוצר המילים ועוד, נדון בסוגיות ודילמות וכמובן נתמקצע.
הקורס יתקיים בסביבה דיגיטלית בה תוכלו לקחת חלק פעיל בקהילת מורים לעברית הנעזרים בוויקיפדיה בהוראה.

מטרות הקורס

  1. הנגשת ויקיפדיה, תכניה וערכיה למורה ככלי פדגוגי ואמצעי למידה.
  2. רכישת כלים לעבודה בסביבה דיגיטלית ואוריינות דיגיטלית.
  3. פיתוח קהילת מורים משתפת, מתמקצעת ויוצרת בסביבה דיגיטלית.
  4. פיתוח יחידות לימוד בשיתוף המשלבות מיומנויות מתחום הדעת עברית.

קהל היעד

מורם לעברית בכיתות ט'-י"ב שלא השלימו קורס זה בשנים קודמות.

מנחת הקורס

מירב שראל.

היקף הקורס ודרישות לקבלת גמול

30 שעות עם ציון. מוכרת כגמול באופק חדש ובעוז לתמורה

לקבלת 30 שעות לגמול עם ציון יש לבצע את כל המשימות באתר הקורס, כולל משימת הסיכום.

מפגש פתיחה

הקורס ייפתח בתאריך 23/10/2019, ביחידה א-סינכרונית. יתר מועדי הקורס יפורסמו בהמשך.

 

חשוב לדעת

בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור.