לימוד והוראה של חשיבה היסטורית

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • היסטוריה
  • מורים להיסטוריה בחטיבת ביניים וחטיבה עליונה

  • 18/10/2020
  • 30 שעות
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

לכל תחום דעת  יש מאפיינים, פרדיגמות ומושגי יסוד  המייחדים אותו. בהקשר זה, החשיבה ההיסטורית היא האופן שבו היסטוריונים, תלמידים וכל מי שעוסק בידע היסטורי חוקרים, יוצרים, לומדים ומבינים את ההיסטוריה. היכרות עם מושגי חשיבה אופייניים להיסטוריה והיכולת לעשות בהם שימוש הם חלק הכרחי מפיתוח היכולת להוביל למידה משמעותית בתחום הדעת. המשמעות הפדגוגית של החשיבה ההיסטורית היא להכיר וליישם אסטרטגיות הוראה שיקנו לתלמידים מושגי חשיבה היסטוריים ויאפשרו להם לעשות בהם שימוש במהלך לימודי ההיסטוריה.

בקורס זה נתמקד בהיכרות עם כמה מושגי יסוד של החשיבה ההיסטורית, ובפיתוח אסטרטגיות הוראה והערכה המשלבות את הקניית מושגי החשיבה ההיסטורית בהוראת התכנים השונים בתוכנית הלימודים בהתאמה לרמות גיל ויכולות שונות של התלמידים. אין ביכולתנו להקיף במסגרת קורס זה את כל ההיבטים של החשיבה ההיסטורית, וכמובן לא את כל ההיבטים העוסקים באסטרטגיות חשיבה ולמידה. אנו מקווים כי קורס זה יהווה בסיס הן להעמקה ופיתוח ההוראה שלכם והן פתח להמשך הלמידה העוסקת בחשיבה היסטורית.

מטרות הקורס

  • לבסס ולשפר את הלמידה הנעשית בכיתות במסגרות שונות
  • להכיר היבטים שונים של החשיבה ההיסטורית וכיצד לשלבם בהוראה.
  • להתנסות בהוראה, יצירת מטלות והערכה המשלבים אסטרטגיות חשיבה וחשיבה היסטורית.
  • לחלוק תובנות ותוצרים עם מורים נוספים המשלבים הקניית מושגי חשיבה היסטורית בהוראתם.

מנחה הקורס

יובל קוברסקי, מורה ומדריך ארצי להוראת היסטוריה.

היקף, מבנה ודרישות לגמול

הקורס בהיקף של 30 שעות עם ציון, מוכר לאופק חדש ועוז לתמורה.

קבלת גמול מותנית בהשתתפות במפגשים סינכרוניים, הגשה שוטפת של משימות תכנון ורפלקציה, מטלת סיכום

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ביחידה א- סינכרונית בתאריך 18.10.2020.