למידה בדרך החקר בהוראת התיאטרון תשפ"ה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • תיאטרון
  • מורים לתיאטרון בחטיבה העליונה שטרם השתלמו בהשתלמות חקר או השתלמות PBL

    כמו כן, מומלץ למורים שהשתלמו בהשתלמות PBL לפני שנים ומבקשים להתעדכן

  • 05/01/2025
  • 30
אני רוצה להירשם!

אודות הקורס

הקורס הינו במודל"איחוד מול ייחוד" אגף א' לפיתוח פדגוגי בהובלת, צוות המקצוע וצוות מטח.

יצירת התיאטרון היא חקר פעיל של האמן. תהליך החקר הוא העוגן והבסיס גם לתהליכי למידה ויצירת תיאטרון במודל ה-PBL.

קורס החקר מיועד למורים לתיאטרון המנחים פרויקטים במסגרת הערכה חלופית ו/או מנחים תלמידים במסגרת הפקות הבגרות.

הקורס הינו מסגרת מלווה המקנה כלים ותמיכה בהובלת תהליכי החקר הפעיל בכיתה, תוך כדי התנסות.

תהליכי החקר מבטאים היטב את התפיסה הפדגוגית של הוראת התאטרון במערכת החינוך

קהל היעד

מורים לתיאטרון בחטיבה העליונה שטרם השתלמו בהשתלמות חקר או השתלמות PBL

כמו כן, מומלץ למורים שהשתלמו בהשתלמות PBL לפני שנים ומבקשים להתעדכן

מדוע דווקא חקר פעיל?

· החקר הפעיל מוביל ליישום אינטגרטיבי אמיתי של מיומנויות תיאורטיות ומיומנויות ביצוע הנדרשות לצורך יצירת תיאטרון.

· החקר הפעיל מעודד מעורבות והתלהבות אותנטית מצד התלמיד.ה, שכן זוהי גישת חקר המבוססת על רלוונטיות, סקרנות והשראה הנותנת מקום רב לפרספקטיבה האישית, ובה בעת תובעת מן התלמיד.ה למידה פעילה הכוללת יוזמה, תכנון, יישום ורפלקציה.

· החקר הפעיל מאפשר שינוי וריענון גם אצל המורה, הוא הופך למנחה ומתווך.ת, שתפקידו.ה לסייע לתלמידים.ות להבנות בעצמם.ן את הידע שבחרו להתעמק בו

מטרו הקורס

1. היכרות עם מטריית החקר בתהליכי הלמידה והיצירה התיאטרונית

2. הבנת הקשר בין ניסוח שאלה פורייה ורעיון גדול

3. הנחיית תלמידים.ות בבניית ההקשרים בין מקורות המידע למחזה ולשאלה הפורייה

4. הנחיית תלמידים.ות ביצירת הקשרים בין המקורות למימוש הבימתי

5. בניית מחוונים ככלי להוראה והובלת תהליכי חקר

6. יצירת שפה משותפת דרך בניית קהילת עמיתים תומכת

מנחת הקורס

אירית רצ'בסקי

היקף, מבנה ודרישות לגמול

הקורס בהיקף של 30 שעות עם ציון, הכולל מפגשים סינכרוניים ומטלות א-סינכרוניות. הקורס מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה (לא לדרגות 9-7). נדרשת השתתפות פעילה במפגשים סינכרוניים, הגשת מטלות א-סינכרוניות והגשת מטלת סיכום.

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ב-05.01.2025 ביחידה א-סינכרונית