הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
ע"פ תכנית הלימודים במגמת התמחות במדעי הסביבה: "מדעי הסביבה הוא מקצוע בחירה מדעי, רב תחומי, בחטיבה העליונה, העוסק בהכרת הסביבה, הבנת השינויים הנגרמים כתוצאה מהתערבות האדם בסביבה והצורך לשמור על הסביבה בה אנו חיים"… "העיקרון הדידקטי שביסוד התכנית הוא שילוב בין למידת חקר בבית הספר ובסביבה לבין מעורבות ואזרחות פעילה"
החקר והלמידה החוץ כיתתית, הינם דרכי למידה חווייתיות המאפשרות לימוד משמעותי תוך פיתוח סקרנות, הנאה, אתגר אכפתיות ואחריות לסביבה אצל התלמיד. בהתאם למפרט תכנית הלימודים, למידה באמצעות חקר מהווה נתח עיקרי בהוראת מדעי הסביבה, מיומנויות חקר באות לידי ביטוי בניתוח מחקר מדעי בחלק העיוני בהערכה החיצונית (60%) ובמרבית פרקי העשייה החינוכית בהערכה הפנימית (40%).