למידה בדרך החקר – היסטוריה ממלכתי שלב ב'

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • היסטוריה
  • מורי תמ"ר בהיסטוריה שהשתלמו בשנה שעברה בהשתלמות למידה בדרך החקר בהיסטוריה

  • 01/12/2019
  • 30 שעות
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

בהמשך לקורס של שנה שעברה, אנחנו ממשיכים השנה לעמיק.

למידה בדרך החקר היא גישה חינוכית המבקשת להבנות מושגים ועקרונות של תחום הדעת הנלמד, התלמידים לומדים כיצד נוצר ידע בתחום דעת מסוים, מהם התהליכים ליצירת הידע, כיצד מבצעים אותם וכיצד מבקרים אותם. הלמידה בדרך החקר משלבת הוראת חשיבה מסדר גבוה ומכוונת ליצור הבנה מעמיקה של הנלמד באמצעות הבנייה קונסטרוקטיבית של הידע ופיתוח חשיבה ביקורתית. למידה חקרנית מבוססת על שילוב מיומנויות (כולל אסטרטגיות חשיבה) עם ידע תכני. חשוב להבין שכל תחום דעת נבנה מתכנים ומהתהליכים של למידה חקרנית שהובילו לבניית תכנים אלו.

כדי לקדם למידה משמעותית בדרך החקר ובכלל, עלינו להתייחס באופן ומפורש לשאלות הנוגעות לחשיבה היסטורית, ולאופן שבו אנו יוצרים, מבינים, מפרשים ומקנים להיסטוריה משמעות.

בקורס זה נתמקד בחשיבה ההיסטורית כהיבט מהותי והכרחי לפיתוח למידה משמעותית בדרך החקר בהיסטוריה. אין ביכולתנו להקיף במסגרת קורס זה את כל ההיבטים של החשיבה ההיסטורית וכמובן לא את כל ההיבטים העוסקים בחשיבה ובלמידה בדרך החקר ובכתיבת עבודות חקר. אנו מקווים כי קורס זה יהווה בסיס הן לביסוס ופיתוח ההוראה שלכם והן פתח להמשך הלמידה העסקת בחשיבה היסטורית ובחקר.

מטרות הקורס

  • לבסס ולשפר את הלמידה בדרך החקר הנעשית בכיתות במסגרות שונות
  • להכיר היבטים שונים של החשיבה ההיסטורית וכיצד לשלבם בהוראה
  • להתנסות בהוראה, יצירת מטלות והערכה המשלבים חקר וחשיבה היסטורית
  • לחלוק תובנות ותוצרים עם מורים נוספים המלמדים בדרך החקר

מנחה הקורס

יובל קוברסקי

היקף, מבנה ודרישות לגמול

הקורס מיועד למורים שסיימו בשנה שעברה את השתלמות למידה בדרך החקר בהיסטוריה -חלק א.

הקורס בהיקף של 30 שעות עם ציון, מוכר לאופק חדש ועוז לתמורה וכולל מפגשים א-סינכרוניים, ושני מפגשים פנים אל פנים.

על פי דרישות משרד החינוך, קבלת גמול מותנית בהשתתפות פעילה בכל הקורס.

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח במפגש א-סינכרוני בתאריך 1.12.2019.