פיתוח מקצועי המבקש להעמיק את הידע הפדגוגי-דיסציפלינרי של המורה הוא יסוד מרכזי בתהליך המתמיד של שיפור דרכי ההוראה וקידום תלמידינו ללמידה טובה ומשמעותית יותר.
במיוחד אמורים הדברים למורים בתוכנית ממירה בגרות כגון תמ"ר, תכנית המבוססת על למידה בדרך החקר. בתוכנית זו אנו זוכים לחירות רבה יותר בעיצוב תכני הלימוד ודרכי ההערכה של הלמידה, אך גם נוטלים על עצמנו אחריות רבה יותר לקביעת מטרות ההוראה, עיצוב ופיתוח פרקטיקות ההוראה והבניית הערכה תומכת למידה ומשקפת את היכולות והידע של הלומד.
ההשתלמות הזו מכוונת להעמיק את הידע הפדגוגי-דיסציפלינרי של מורי תמ"ר בהיסטוריה באמצעות לימוד תכנים רלבנטיים, תכנון, התנסות ומשוב של פרקטיקות הוראה שונות המקדמות למידה בדרך החקר בהיסטוריה ויצירת קהילת מורים-עמיתים הלומדים אחד מהשני.
בהשתלמות נתייחס לפרקטיקות הוראה שונות ונחשוב על דרכים וגישות להתאמתן למאפייני התוכנית, כמו גם לנסיבות משתנות כגון הוראה מרחוק, הוראה בקפסולות ועוד..